|
|
|
|---|---|
| Bytte cab motor till den nya men den höll bara 1 1/2 år och fungerar inte längre. Enligt BMW garaget är det ett vanligt problem på Z4. Betalade 11000 kr för motorbytet. Några tankar om detta? | |
|
Hur är dräneringen? |
|
|
Inne på samma som WGG. Att det är något annat som får motorn att gå sönder. Exempelvis, att vatten inte dräneras ut som det ska. Typ EB |
|
| Hur kollar jag dräneringen? | |
|
Typ så här😎 Länk EB |
|
|
Jag råkade ut för samma sak. Cabben bytes (på garanti lyckligtvis) hos Borgs Bil och ungefär 2 år sedan såg jag min bil på annons av nästa ägare med då trasig cabmotor. Verkar inte vara någon lyckad konstruktion på den dräneringen... ------- //Lövet |
|
|
Denna proceduren gjorde jag i går kväll. Jag gör det varje vår, men jag kör inte med dammsugare utan blåser med tryckluft i dräneringshålet och blåser även uppifrån i dom springor som finns med cabben nerfälld. Cabben måste vara nerfälld så att skiten kan flyga ut när man blåser. Denna gången kom det inte ut så mycket men andra gånger så har det flugit ut en hel del. Det mesta som letar sig ner i skålen där motorn sitter är fröer från olika träd. Jag har även en styv ståltråd som jag sticker ner i botten på skålen varje gång jag har tvättat för att se så att den inte blir blöt en bit upp. Cabmotorn sitter på vänstra sidan men det finns en likadan skål även på höger sida. Jag brukar göra samma procedur även där så jag vet att det inte blir översvämning den sidan. Jag såg på filmen att han inte lossade den undre skruven och tog bort skyddslocket helt, utan han vek det. Det gör inte jag för då brister det antagligen efter några gånger. Den undre skruven sitter lite dumt skymt men det är bara till att krypa under så hittar man den. Men för satiken använd pallbock, jag känner en som blev ihjälklämd under en bil när domkraften sackade ihop. Lycka till! /Hasse |
|
| Tack för tipsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.