|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad säger ni, vågar man köpa en 320i som haft kamkedjebrott? Enligt säljaren har den blivit lagad för 50" på verkstad på försäkring. Dock känns det ju tveksamt. Är den nya kamkedjan av annan typ? För övrigt verkar bilen väldigt bra. Dräller inte av 320i med bra utrustning. | |
|
Finns det kvitton? Om den går bra och fortfarande är intressant så ta ett kompprov och se hur frisk den verkar. |
|
|
Ja varför skulle man inte våga köpa om den är fixad på verkstad för 50k ? Då har den massa nya delar i sig :) Och det borde ju vara en seriös märkes verkstad eftersom den blivit fixad på försäkring. Kvitton borde vara självklarhet när det är försäkringsjobb. Finns kanske garanti kvar på jobbet? |
|
| Är det en F30 eller E90, årsmodell? | |
|
Kvitton frågade jag inte om i första läget, men det förutsätter jag som ni säger då det är försäkringsjobb. Varför man inte skulle våga... Jadu, det är ju det jag frågar om :) Kan vara att dom inte hittat allt som blivit skadat? Jag vet inte hur stor omfattning det blir på skadorna... Sen byter man ju inte motorn, så jag tänker att om det en gång hänt kanske det ligger latent att det lättare händer igen? Som sagt, jag är amatör, därför jag frågar :) Bilen är en 2008 med N43, alltså mitt i spannet som det varnas för här i vissa trådar (2007-2009) |
|
|
Vågar man köpa en tidigare havererad 2007-2009?? Ja det är frågan. Personligen skulle jag vilja ha svar från BMW vad man exakt gjort med N43 2010 för att problemen skall anses lösta. Sedan skulle jag vilja veta vilka av alla delar man byter vid ett totalhaveri tillhör de nya som nu är ändrade från 2010. Så jag bara undrar, måste man köpa en N43 2007-2009 av allt som är till salu;) |
|
| nästa fråga; är det en silvrig M-Sport?? | |
| N43?? Trodde att kamkedjesjukan bara gällde N47 | |
|
Nu kommer jag inte ihåg alla trådar jag läst sista dagarna, men det var en iaf där det var en slutsats att 320i med N43 2007-2009 hade problem pga utsläppskraven och att de mixtrat med motorn lite för mycket åt ena eller andra hållet. Men att det skulle blivit bättre med åren. Den tråden hittade jag här: Länk Här är en annan också: Länk Jag är inte så skrämd att jag absolut inte vill ha motorn, men man kan ju vara lite försiktig iaf :) Hade gärna haft 325i också, men den ökade underhållskostnaden samt skatt, försäkring, förbrukning gör att 320i passar mitt ändamål perfekt... Nej, det gäller inte en silvrig m-sport :) |
|
| ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.