|
|
|
|---|---|
|
Kan man få en m50b20 att lira med s50b32 kammar? Har hört att de passar rakt i, skulle ventilfjädrarna behöva bytas osv? Vad skulle behövas för att få ordentlig snurr på det hela om kammarna passar? Är en portning aktuellt? Högrebränsletryck och lättare svänghjul? Ni som vet mer vad skulle man kunna plocka för effekt om man fick det att fungera? (ge mig ett ungefärligt värde) ///Johan | |
|
s50b32 har väll dubbelvanos , vet inte vilken m50 motor du har men dom finns ju både utan och med enkelvanos. En vanos kam passar inte i en motor utan vanos.... Mvh Patrik |
|
|
Spelar det verkligen någon roll. Killen som hade kammarna sa att det borde passa. Men om du säger att det inte går så gör det väl inte det. Vad skiljer kammarna in en vanos motor och en icke? Ställer inte bara vanosarna om kammarna vid vissa tider? Har hört talas om, att man kan plugga en vanos (fråga mig inte var) hur fungerar det då med standard kammarna? Passar ett svänghjul från s50 till m50? ///Johan |
|
|
Det är inte samma fästen till kamdrevet, tyvärr. Jag köpte trimkammar till min förra 325E36 utan vanos av en som sa att det skulle passa, men dom var för M50 med vanos så jag fick skaffa en ny insugskam. Mvh Patrik |
|
|
.....vet inte om det finns andra kamdrev...... Mvh Patrik |
|
| Halloj! Går att använda avgasdrevet även till insugn-kammen!!! Då blir det också justerbart. Hej svejs. | |
| Där var du ju kimmo! Kollade upp om det var värt att köpa dina kammar, visste ju inte om det passade. Nu tycks vi ha fått svaret. Vi hörs säkerligen någon mer gång, du hade mycket bra grejer! //Johan | |
|
kamdreven är justerbara som standard på M50 Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.