AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.691

535d F11 -11 går på 5 cyl plötsligt, inga felmeddelanden? Hjälp

Visa användare
132
Diesel Anders
535d M-sport F11 -11
Igår så drog jag ur min 535d ordentligt, råkade varva 500 rpm upp på rött (5500rpm alltså), inga problem då växlade upp och fortsatte gasa, gick som den skulle. Svängde in på macken och hämtade ett paket, startade och åkte därifrån, inga problem, efter nån kilometer var det öppen väg igen och jag gasade på. När jag kom över 120km/h så tyckte jag att bilen kändes slö. Lugnade ner mig lite och då märkte jag inget konstigt. Efter några hundra meter provade jag att gasa igen, samma sak, lät konstigt och var slö.
Efter någon kilometer kom jag till en rondell och då märkte jag att något var galet på riktigt, den går inte på alla cylindrar, stannade bilen på jobbet tog en annan för jag hade bråttom. Idag när bilen stått så går den lika konstigt, startar men går inte på alla cylindrar, låter lite som en båt typ. Visar inga felmeddelanden!

Vad kan det va som hänt?

Min första tanke när den blev slö var bränslefiltret men det försvarar inte den ojämna tomgången, är det en spridare som sagt upp sig? Är det vanligt?
Bilen har gått 22'000 mil.

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Diagnos behövs går ej att säga vad som kan vara fel. Låt osd höra vad som var fel.
Visa användare
132
Diesel Anders
535d M-sport F11 -11
Jag har lyft av insuget och alla spjäll sitter kvar och är felfria, det är inte samma modell på mina som dom äldre. Jag har beställt en ny spridare som jag hoppas kommer idag eller imorgon, det lutar åt att det är en sån som är trasig.

Ang Swirl flaps, hade ni monterat dom igen eller ska jag köra utan? Det är inget fel på dom, jag har hört att det blir lite bättre bottendrag i bilen om dom sitter där och fungerar, stämmer det?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Höftskott men har varje spridare egen tryckjustering? Då kan det vara pumpen. Om du inte haft full tank eller inte kört så mycket kan nått ju ha tryckts fram och satt igen spridaren när du körde bleifuss.de Byt filtret när du ändå håller på. En bra spridarrengörare typ Omega och ett par mils körning kanske kan va nått om det du börjar med faller.

Mina fem öre...
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.