|
|
|
|---|---|
| Det började att knacka lätt framme vid motorn under en bilresa långt hemifrån i helgen, men nu någon mil senare så låter det riktigt illa och det är mycket metallspån framme kring multiremmen, och på skyddskåpan under motorn. Jag funderar på vad som kan ha packat ihop... Servopump? Vattenpump? Generator? Ac? Jag har kännt lite på de rullar jag kommer åt, men de verkar sitta stadigt och inga glapp. Någon som har någon teori? Kan någon komponent gå sönder och börja kötta ur sig metallspån? 24000mil. | |
|
Hej, Helt ur det blå tippar jag på någon remspännare, särskilt som du inte nämner något om andra fel som skulle kunna hänga ihop med de remdrivna grejerna (fläkt, ac, generator, servo). För att kunna bedöma, måste du nog lossa multiremmarna. Annars är det knappast möjligt att känna glapp hos de olika roterande komponenterna. Remspänningen håller emot, så att säga. /Lennart |
|
| Tack så länge, återkommer i frågan. Knackandet ger sig på lite högre varv och följer med varvet ner till tomgång igen. Ja allting fungerar, blir ingen skillnad heller om jag vrider ratten/belastar mer ström/slår på ac. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.