|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har eftermonterat en avtagbar dragkrok på en BMW 5 serie sedan årsmodell 2014 hos t.ex. dragkrokskungen, dragkrokslagret eller någon annan och blev det snyggt? Jag önskar inte att något syns när kroken är borttagen. | |
|
Jag köpte en avtagbar westfalia till min M520da F10-16 som inte syns alls när den är avlyft. Bara ett hål i underplasten mitt i för själva kroken och fälla ner elkopplingen. Ingen åverkan på själva kofångaren i sig alls. Har för mig att det var från dragkrokslagret för 4195:- eller så. Kan kolla exakt i morgon. Lättare att montera än jag tänkt. Bara ta det lugnt. Valde det märket då det var originalmonterat på min E60 sv BMW. Mvh Jonas B |
|
|
Tack för svaret Jonas. Du skrev "Bara ett hål i underplasten mitt i för själva kroken och fälla ner elkopplingen" - är det ett hål som du ser om du står bakom bilen och i plasten? mvh Kristian |
|
|
Monterede också ett westphalia på f11'an. Inget syns när draget Inte sitter där. Hålet är under bilen, där draget skjuts upp. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag fick det gjort av Lasse på Länk Inget syns, och det tog väl typ 2-3h när han gjorde det.. Snyggt, billigt och bra. |
| Har också Westfalia, man behöver en spegel som ligger på marken om man skall se hålet. | |
| Lasse satte avtagbar krok på min F10 också (3:e kroken han fick sätta för övrigt). Om du inte kryper under bilen så syns det ingenting. | |
| Lasse, bra service, vettigt pris ! | |
|
Helt rätt, hålet under syns bara om du ligger under bilen, inget synligt i övrigt. Den plastbit som modifieras sitter med fem st skruvar i framkanten och 5 plastpluggar i difusern/kofångaren bakåt. Väldigt enkelt att fixa. Mvh Jonas B |
|
|
Lasse har monterat avtagbar krok på mina två senaste bilar, en E91 och nuvarande E61, båda M-Sport. Kan verkligen rekommendera honom. På E91:an såg man inte hålet alls. På nuvarande E61 sågade han ut en bit av stötfångaren undertill som jag alltid sätter tillbaka när inte kroken används. Har satt en magnet på insidan av stötfångaren och en metallbit på själva luckan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.