AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
872

BMW E36 motor problem... CO värde

Vi
1
Viktor Persson
BMW E36 325 1996
Hej
Har en som nämnt ovan en BMW e36 där det sitter en M50B25 i med kabelhärva från M52B28 och en styrbox med nummer 5wk9 032 D13. (Är detta styrboxen till M52B28?)

När jag köpte bilen så var CO värdet för högt. Bytte katalysator, kollade efter läckor på avgasröret och insug mm. Har även bytt spridare till M50B25 på 176cc om jag mins rätt då M52B28 har 250cc.

Märkte också för ett tag sedan att motorn inte har någon tomgångsmotor. Tog och googlade lite och läste på denna hemsida (Länk att den kan påverka avgaserna vilket jag tycker låter lite lustigt men men jag kan ju ha fel... :D
Men skaffade mig en begagnad tomgångsmotor till M52B28 motor och monterade efter lite modifikationer med slangar. Igår när jag skulle starta bilen så gick den som den skulle men varvtalet kan leva sitt egna lilla liv. Vad kan detta bero på? Är det att det kanske kan vara fel styrbox trotts allt eller får tomgångsmotorn fel värden från boxen så den öppnar ventilen när den egentligen inte ska osv?
Innan jag monterade tomgångsmotorn så gick bilen jättebra och hade en jämn tomgång.

/Viktor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.