AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.432

Plocka ner insida baklucka e-91

Utan att använda kobenet, hur riva ner insidan på bakluckan? Har endast hittat 2 skruvar längst ner i grepphandtagen.

Länk

Har själv gjort detta för installation av backkamera..

Nr 3 och 4 sitter enbart med plugg, tror jag. Det kanske sitter en skruv till vänster om siffran 5 på resp sida på just femman. Annars sitter Nr 3 med en dold skruv och man är tvungen att ta bort nr5 för att komma åt. Vill också minnas att man måste ta bort plasten vid torkaren nr 6/7 för att lossa någon skruv för nr5.

All inredning hakar i "grannen" på något sätt så det gäller att vara försiktig.
gå annars in på workshop-manuals.com och leta dig fram för att hitta manual från TIS.
Och du bör använda ett koben, men av plast för just inredning för att få allt att lossna. Använd INTE skruvmejsel eller annat av metall, du kommer sabba lacken och göra fula repor i metallen. Köp på dig ett par extra pluggar för någon kommer du ha sönder, det brukar inte slå fel ;)
Kommer inte vidare utan att öppna shoppingluckan. Länk ser jag sitter med skruvar vid motorn till torkaren.

Söker elschema så jag kan öppna shoppingluckan bakvägen. Verkar inte finnas en nödvajer som bakluckan. Sitter i detta nu och löder kablar, men finns minst 2 st brun-grå i härvan. Ett elschema vore guld.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.