|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för prisbild på manuella 540 e39 idag egentligen? Det brukar alltid ligga ett par stycken ute på blocket för 40-60000kr, fast å andra sidan ligger de ute rätt länge. Är det överpriser eller tar det bara tid att hitta rätt köpare? Anledningen till att jag frågar är jag köpte mig en halvrisig Touring tillv. 09/97 för 10000 (startade inte) i höstas. Dunkelblau, ingen taklucka, sandbeige inredning. Manuella stolar. 28000mil, m-spoilers. Chassinr BH20201 Tänkte jag skulle göra en storservice med nya släpskenor, vattenpump, stift, packningar mm, ac-service, eftermontera m-chassi och få all rost lagad. Vad skulle ni säga den är värd efter det, eller omvänt, gör jag bort mig om jag börjar lägga ner massa pengar på den? Tänkte jag skulle behålla den något år iaf. | |
| Tror inte du kommer tjäna några pengar på det om det var syftet (rent ekonomiskt är den förmodligen mer värd i delar...) | |
| Nej, syftet är väl egentligen att få en driftsäker och fräsch bil att glida runt i i något år, jag ville bara kolla av lite vad dessa brukar säljas för. | |
|
Jag sålde min 540iT/6 -01 med 28k mil på mätaren för ett år sen. Fick då 38.000kr. Hade säkert kunna få någon tusenlapp till, det handlade mer om att hitta rätt köpare. I stort sett fullutrustad med en unik läderkombination och nybytt baklucka var några av fördelarna. Anledningen till varför jag sålde den var dels för att rosten kom krypandes på alla möjliga håll, och jag var trött på rostlagning. Sen var jag dels orolig för kamkedjeras, inte för att det var något missljud men var ändå lite orolig när man började komma upp i högre miltal. Synd på en sån underbar bil. Om bara BMW hade haft lite bättre kontroll på sitt rostskydd samt fungerande släpskenor för kamkedjan - så hade jag gärna behållit bilen livet ut :-) |
|
|
Tackar för svaret! Ja, det är fina vagnar. Jag hade nog kunnat lagt ner hur mycket som helst på mina bilar, om det bara hade funnits en sportslig chans att få tillbaka merparten vid försäljning. Känns ju skönt att inte ha en gammal automatlåda som krånglar iaf, som på min förra 540 med samma mil. |
|
| Ok, sålde min 540i/6 -97 sedan 20000 mil för 36000kr, det var ca 4 år sedan. Lite rostig men i maskinellt bra skick | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
2013 22.000mil 540it -01 mellan 80-90tkr. Dock i perfekt skick. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.