|
|
|
|---|---|
|
Svärfar ska sälja sin M3 E46 SMGII 2002, 14000mil, han är enda ägaren och köpte bilen ny på Englunds i Luleå. Full historik såklart och absolut toppskick. Mörkare gråmetallicken och rött skinn, 2 omgångar 19" fälgar och en omgång original 18". vad skulle ni säga att den är värd? | |
|
Hej I inbyte eller privatmarknad? Privat 130-150' till rätt köpare kanske? Svårt det där. /Filip |
|
| Privat, han har redan handlat nytt.. | |
|
Jag har nyligen köpt mig en BMW M3 E46 SMGII 2002 med 13500 mil och import. 19" och 18" hjul, nybes, nyserved (Inspec II) och jag betalade 150´. Bilen är i mycket bra skick (tittade på andra i samma prisklass som inte gav samma helhetsintryck), dock inte ny så klart det finns lite skönhetsfel. Ger dig en indikation. ;) Är bilen riktigt fin så skulle jag säga 160+ är att betrakta som fullt rimligt. |
|
| Tackar! | |
![]() 26 Bmw M3 E46 -03 svensksåld 1 ägare
Audi Urquattro -85 nyskick 1 ägare Audi S4 B5 Avant -01 sv-såld 2 ägare |
åk och få den värderad, jag kollade på skoj å jag har en sv-såld, är 2:a ägaren, bra skick och 14700mil å fick en värdering på 169 tusen, köpte den för 3 år sen för ungefär samma pris. Såg en 2003 manuell på blocket nu för 249 tusen, sv-såld, 10500 mil. Privat 130-150 som Filip säger är för lite :) Jag skulle gå ut på blocket för 199 tusen å den som är seriöst intresserad åker å kollar, pruta gör ju alla och är den fin som det verkar är det inga problem å få den såld. |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
249K för 10K-milsbil är ändå lite magstarkt. |
|
Jim: Låt mig gissa, det är Länk gjort webb-värderingen? Mina M3 Cab värderas runt 155' enligt sidan, en någorlunda rimlig värdering med tanke på allt som gjorts o vilket skick de är i. Men jag är helt säker på att om jag skulle åka till de, visa upp bilen så skulle det sluta med ett värde kring knappa 100', trots att det inte finns några brister... E39 värderar de till 180', samma visa där, rimlig värdering med tanke på allt som gjorts, men likväl skulle det bli runt 100' väl på plats. Min E34 värderades för 4-5 år sedan, runt 160-170' tyckte både jag och värderingsmannen att den var värd då, men absolut inte lättsåld för den summan. Nu är värdet högre. Bilen i tråden då? Allt mellan 120-175', beroende på hur sugen säljaren/köparen är... |
|
Dawwe, nej jag använder inte sånt skräp :) Var inne på SCC (Sports Car Center) scc.se i Upplands Väsby. Riktigt trevliga killar och vilka bilar! Dom hade en Bmw M6 2013 som jag lätt kunde tagit :) Värderingen är väl en sak men det verkliga priset är där köparen och säljaren möts :) Som säljare vill man ju såklart ha ut så mycket som möjligt så man börjar ju högt. |
Här är en sv-såld -03 med 2 ägare (5 på pappret) å 17400 mil, SMG2 för 169 tusen. Länk Här är den sv-såld -03 med 10500 mil, manuell för 249 tusen (ser ut som min) 7 brukare på pappret men borde vara 3-4 verkliga ägare. Håller med om att priset är lite väl högt. 219-229 är mera rimligt och det är ändå mycket. Länk |
|
Ok. Ja 169' i annonspris är väl "normalt". Värdet behöver inte alltid vara den summa man kan sälja bilen för relativt fort. Ett exempel kan vara en M5 E34 som såldes nyligen för 100',fort som sören. Den nya ägaren verkade seriös där tanken var att behålla bilen o förädla den. Det visade sig vara en nasare som snabbt annonserade ut bilen för ca 170'. Jag vågar knappt tänka på hur en nasar-annons hade sett ut om de fått fatt i någon av mina bilar. Men jag tror att "superlativerna" hade stått som spön i backen, med ett pris därefter :D. Jag annonserade mina ena E36 "scheisse dyrt" i Tyskland förra året, fick några seriösa bud faktiskt, varav det högsta var på 16000€, men så billig e jag, inte än iaf :D |
|
|
Vid försäljning så avgörs priset ALLTID utifrån vad marknaden är beredd att betala vid försäljningstillfället. Jag får en känsla här av att vissa av er har ett personligt högre värde på era bilar än vad marknaden faktiskt värderar dem till. Det finns, och har under en tid florerat ett antal äldre M-bilar på blocket med begärda priser långt högre än vad någon köpare är beredd att betala. Så vill ni sälja er bil, titta på blocket vad andra begär och jämför med ert egna exemplar och bedöm om eran vagn är jämbördig. Alla begagnade bilar är givetvis unika men oftast har samtliga bilar ett (in)officiellt marknadspris oavsett. Bilar som är fina men legat på marknaden länge har ett marknadsmässigtöverpris. Köparen letar alltid efter billigaste exemplaret och gör sedan en överläggning om den bilen uppfyller kraven. Om inte så tittar köparen på näst billigaste exemplaret och gör en ny bedömning. Sedan fortsätter köparen så till smärtgränsen uppåt(prismässigt) är nådd. Hittas inget exemplar som uppfyller krav/pris så väntar köparen in att en ska hamna på försäljningsmarknaden. Så var realistiska med era prisbilder, OM ni vill sälja. Sedan kan förhållandet vara annorlunda på bilar som är extremt sällsynta. Men det är inte E46 M3....ännu. |
|
|
Försöker själv värdera min men det finns ingen till salu att jämföra med. Är det Tyskland som gäller? Z4 M Coupé Svensksåld 3700 mil Fullsmetad Svart/Svart/Svart /Filip |
|
|
Det är centraleuropa som gäller om man vill få max betalt för sin entusiastbil. Jag fiskade lite och blev erbjuden 21k € för min m3 e36. (Av en handlare!) Frågan är hur det kan vara så stora prisskillnader mellan två marknader som ligger så nära varandra... /Mats |
|
|
Orsaken till skillnaden bör vara att tyskarna tycker att det är mer OK att ha större motorer (det är mest där det skiljer) och är beredda att betala för det medan svenskar generellt vill ha mindre småbilar eller en mellanstor kombi. Tyskarna är nog inte heller vana vid att leta bilar på den svenska marknaden så dom köper inte upp en jättestor del härifrån och oavsett så är nog den svenska marknaden för liten för att påverka tysklandspriserna. Är inte tyska bilar generellt i bättre skick med? Många gånger tycker jag att tyska bilar som har gått 20k mil är i bättre skick än svenska som gått 6k. |
|
| hej! jag letar efter en m3 e46. hör av dig om intresse finns mvh ludde | |
| såg ett par m3 e46 på mobile.de, en vanlig och en CP som låg för 39 900 Euro. ca 8000 mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.