AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
736

3.0S -72 dekal däcktryck

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Jag behöver få komma och fotografera av den orginal däcktrycksdekal som sitter bakom tankluckan på en BMW 3.0S -72. Upp till åtminstone -74 tror jag är samma men till tex -76 hade BMW ändrat den.

Jag tänker nämligen låta trycka upp nya dekaler till min bil då dom gamla har blivit fula. Jag har alla gamla utom just däcktryckdekalen.
Om ni undrar hur den ser ut så kan jag maila över den som fanns på -76 för till den har jag gjort underlaget för att trycka en ny!

Per L
Pe
2.342
Per L
Bor i Göteborg men är ibland i Jönköping, Linköping, Örebro, Västerås och Stockholm!

Per L
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Satt och scannade däckstrycksdekalen till en 2000CS på jobbet och skrev ut med en laserskrivare på transparant självhäftande dekalpapper.Ett tips att tillverka en dekal på.Inte helt lika orginalet, i färg förstås

MVH
Hasso
Pe
2.342
Per L
Mina dekaler är för dåliga för att scanna in! Däremot duger dom bra till att mäta upp och göra nya efter!

Jag gör dom i Adobe Illustrator i ett format som en dekaltillverkningsfirma kan ta emot och printa ut på självhäftande plastfilm.

Per L
Per L. Hör av dig om du inte hittar nån som kan köra ut dessa åt dig. Får jag bara nåt form av original eller kladd så kan jag tillverka dessa. Kör ut dekaler med Thermotransfer- och 4-färgslaserskrivare på diverse olika material, bl.a. självhäftande plastfilm. Alternativt screentrycka, men då skall man upp på lite antal för at det skall bära sig. Enda problemet är ju att man vill ha dessa så lika original som möjligt så man skall vara noga med materialvalet så man inte får en högblank dekal där man vill ha en halvmatt, det ser bara konstigt ut.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Hej Per

Om du ska trycka upp dekaler, har du då någon möjlighet att trycka upp flera omgångar till försäljning motsvarande? Skulle vara roligt att ha..
Har fortfarande tänkt komma och hälsa på dig någon dag med trenollan, men tummen sitter ena fast...

LTK, Kung i Alingsås
Jag har alltid velat få tag på klistermärken i stil med "BMW följer inte tekniken, vi leder den" och alla andra trevliga klyschor man såg i bakrutan, kanske det finns ett stort intresse för lite av varje här på listan?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ad
132
Adelante
3.0si -74
535i -92
Kolla i Länk
De säljer nya aufkleber för 50 kr stuck.
Lycka till.
sebbe_bmw
LTK:
Är din 3.0 ljusblå?

Sebbe
Ad
132
Adelante
3.0si -74
535i -92
Ja,
Aussenlackierung BMW baikal PVC-frei
står på dekalen.
Hej på er.
Jag vill inte göra reklam för firman min här, men eftersom frågan har dykt upp så kan jag informera om att jag tillverkar de flesta sorter av dekaler, dataskurna, screentryckta, laserdekaler, thermotransfer m.m. Så kör ni fast med nån dekal är ni välkomna att höra av er. Får väl ge en saftig BMW-Power rabatt eller nåt. :)
LT
673
LTK
sebbe_bmw, Nej, min är Topasbraunmetallic. Den ljusblåa är det en annan kille i Alingsås som kör. Träffade honom utanför Bohlins häromsistens. Det är trevligt att det finns ett par trenollor i stan. Det är jag, och den ljusblåa S:en samt en mörkblå LA. Har även sett en mörkblå 3,0 CSI. Vet du om den bor i Alingsås??

LTK, Kung i Alingsås
sebbe_bmw
LTK:
Den har jag inte sett...!!!
Mötte dig idag! Första gången!

Det var min svägerskas son som fick testa på hur en V8 gick så för förta gången satt det en ÖVNINGSKÖR skylt bak!! =)

Du kom farande utan ljus vid Nääs Fabriker typ... Jag bad den övningskörande pojken att blinka på dig och det gjordes men lite väl sent så frågan är om du uppfattade det?!

Sebbe
LT
673
LTK
Sebbe, Hann allt se er. Slog dessutom på ljuset..
Övningsköra med 540, det måste båda gott för framtiden.
Trenollan kommer nog inte ut så mycket mer i år, men man vet ju aldrig...
Nu kanske jag känner igen både dig och 540´n nästa gång..

mvh Johan

LTK, Kung i Alingsås
sebbe_bmw
LTK:
Det var bra det!
Jo han var allt lycklig efteråt! Det blev lite höga farter för en övningskörare men men!!

Sebbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.