|
|
|
|---|---|
|
Går och letar e61, 525Ia/530Ia Lci. Ett av mina få krav är minne på stolarna. Jag är 185 o sambon 149cm så det är nödvändigt. Kan nån reda upp olika stilar och deras funktioner. Är alla e60 elmanövererade? Kan man eftermontera minnesfunktion i elstolar som inte har det innan? Finns ju trevliga bilar men få med minne i stolarna. | |
|
Komfortstolarna är vad jag vet helt elmanövererade med minne. Sportstolarna är halvel utan minne (sånna jag har i min E61) Och sen antar jag att det finns standardstolar utan nå el. Tror det är dom som finns men är inte säker. Och antar att man måste byta hela stolarna för att få minne men borde inte vara så svårt. Skulle själv vilja ha med minne då det är samma visa här, jag är 187 och frun 155cm. Tycker det är synd och lite konstigt att sportstolarna bara är halvel. Men hon har en egen bil nu så det blir oftast att bara jag kör BMW:n. |
|
| Är kanske inte så lätt att byta till komfortstolar, Länk | |
|
Ja det där lät ju inge vidare, trodde det var fördraget. Fixa i bilens dator är nog minsta problemet. Tråkig. |
|
|
Finns många trådar om detta på 5-series forum. Uppenbarligen ett jättejobb att byta från sportstolar till komfortstolar, tyvärr. Alla bilar med komfortstolar har minne. En del som köpt med sportstolar har valt att lägga till minnesfunktion, men jag tror det är ganska få. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Sportstolarna finns med minne. I min har jag minnesfunktion så att stol plus ratt justeras och bilen känner av det efter vilken nyckel som används.... | |
|
Jag har komfortstolar i min e61 -09. Stolarna har 2 minnesplatser där du sparer inställningarna för stolen, ratten och speglarna. Dock har jag problem med sidostöden som inte alltid vill blåsa upp samt att knapparna för dom olika inställningar har typ dålig kontakt. Ibland får man ta omtag för att stolen skall reagera. Nån som har liknande "fel"? Trots dessa brister så måste stolar måste vara en av dom bästa på marknaden med massor av inställningar. |
|
|
Det bästa med komfortstolar o minne är för min del att ALLT ställs om när den andra nyckeln låser upp. Värme i stolen ( mer riktad på rygg/sits) Musiken, ev rattvärme av/på, automatlådan minns hur du kör, kort sagt 2 bilar i en. Och såklart stolen och backspeglarna ställs om när man antingen låser upp eller öppnar dörren. Går att välja i idriven. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.