|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag undrar om någon har koll på hur tunna spacers man kan montera på E60:s M fälg till E39. Det är ET20 på båda bilarna men navet är ju större på E39 vilket gör att man måste dit med en spacer. Hur mycket kan det skilja i ET från original utan problem? Mvh Jonas | |
| Du behöver ingen spacer, du kör med en navring. | |
|
Hur kommer navringar att hjälpa mig i det här fallet? E39 har 74 mm nav och E60 72.5 mm. Jag får ju inte in fälgen mot så jag kan skruva fast den. |
|
| Självklart, sorry, tänkte på fel håll. Mät hur det ser ut just nu, så ser du ju hur mycket plats du har mellan däck och skärmkant. Inga större problem att gå upp 5mm iaf. Enda är väl att bilen kanske upplevs som spårkänslig. Ett altenativ är att låta någon svarva upp navhålet på fälgen (om nu E60-fälg är ett måste). | |
|
Får väl prova mäta mot och se hur lite man kan ha. Problemet är att dom här fälgarna följde med bilen när jag köpte den och jag krängde på nya däck nyligen. Det visade sig att dom inte passade på bilen vilket säljaren inte heller visste då han bara kört den under vintern. |
|
| Den behöver vara tjock nog att tag sig förbi orginal navet + ett par mm för att "hålla" i det nya mindre navet utanför det gamla. - byggde egna till min 540 för 15 år sen men nu tror jag det finns på "hyllan" | |
|
Blev att svarva och passade på att rikta det lilla som behövdes. Känns som bästa lösningen och behåller då rätt ET. |
|
|
Ja, det är inte alltför mycket jobb att ta upp navet. Känner man någon med en bäddfräs eller liknande, så kan man sätta upp hjulet med däcken på och ta upp hålet. Nu passar hjulen både E30 och E60 med centreringsringar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.