AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.074

9-sekunderskörning från Jakan Racing

Vi som var på Lazzat Strip Challenge igår fick se Jörgen i Jakan Racing köra hans och Teros E21:a på 9,88s (kan minnas fel på hundradelen) på en bana som inte fått klister sen i somras nån gång.
Jörgen vann dessutom tävlingen och körde solo i finalen där han fick ett "litet" kast efter mållinjen och gick ut på gräset i ungefär 200km/h. Det såg inte så lite otäckt ut, men är lätt hänt i nybyggd bil.
Både bil och förare klarade sig helt oskadade, men Jörgen fick en bal dasspapper av tävlingsledningen...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Aldrig fel att köra fort!=)

Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Hoppas att alla förstår nu att E21 är den bästa BMWn =)

Hehe, men de använder Motorn från en E30 M3 ju ;)
S14 rules :)

/M3 E30(TIC)
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Bara å grattulera!
Just det, vad är det för spis i bilen igentligen?
Det med dasspappret var ju klockrent :)

//Ticco

www.ticco.com
RafkoM3
Har hört från säkra källor att det är en S14 motor med fin bottendel och betongfyllt block. Massa specialsaker som separata tändspolar osv osv..
Elektrisk vatttenpump och sånt.
Superfint bygge med 704 bänkade hk :=) *mums*
Allt detta på 2.3 liter 4-cyl-motor.

/M3 E30(TIC)
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Var får folk alla pengar ifrån :)
(bara tänker lite för mig själv, inget å bry sig om)

//Ticco

www.ticco.com
-> RafkoM3

Exakt samma recept som J Sahlin har i sin M3 då? Den siffran du nämner var väl just den som bänken spottade ur sig när den motorn testades?
Ko
663
Koffe
320iC -93
Så j*vla skönt med en 9s-repa! Jag åkte dock hem vid fyra-tiden, så jag issade den =( Men jag fick se 10.16/199-repan iaf =)

Jocke har väl "bara" runt 500 pållar i M3-an, medan örgen har (som sagt) dryga 700 i e21:an... Fett team det där =)

//Koffe
Jocke Sahlin har strax under 620hk i sin maskin och Jörgen och Tero har 704hk i sin.

Koffe,
Då missade du alltså JoCCes och Slimes 10:or också?
Ok, då var jag felinformerad! ;)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Mkt coolt bygge!
Den skulle jag gärna provköra:)
Kommer nog gå ännu fortare nästa år
MVH Andreas

FÖr er som vill se lite bilder från Tero& Company´s garage så stötte jag på dom av en slump

här hittar ni det

Länk

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ko
663
Koffe
320iC -93
Mäkinen:

Jo, tyvärr så missade jag ju dem med. Var bortbjuden på kvällen, så jag var tvungen att ge mig... Synd, då så många "rekord" sattes... Å förmodligen det sista racet i år oxå. Men, men... festen var rolig iaf =)

Kul att se Slimes RSR hålla för en gångs skull... Han har ju haft lite problem med drivaxlarna (konstigt =).

Nåt jag däremot inte fattar är hur alla Evo6:or ("Turbocenters" röda undantagen) håller... De rasslar ju så j*vligt på startlinjen att man nästan förväntar sig en komplett drivlina utspottad bakom bilen när de drar iväg! Men, "det är väl den modellen" =)

bmw-andreas: Ditt bygge är väl inte heller helt fel? Som jag förstått det så kör du med en i princip "original" motor? (Dvs, kolvar, vevstakar osv)... Helt sjukt att det håller! (Var det ~500 kusar du plockade ut??) *Imponerad* =)

//Koffe, som ser fram emot nästa säsong...
Koffe,
Rasslet från EVO VI:orna är den tvåskiviga kopplingen. Originalet håller knappt för vardagskörning och de flesta monterar en tvåskivig historia från HKS. Jag provade en bil med sån koppling och den slirade inte speciellt mycket. :-)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Koffe:

Jo de är sjukt att de håller med orig kolvar/stakar
Det är 540hk enligt morosostickan...men hoppas på fler tills nästa år!
MVH Andreas

Snart får Ärtan pärtan se sina krökta stakar av ghögtrycket inuti M50:n.....
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

BMW Andreas: Bygger du på s50 till nästa år? eller vad blev det?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
De blir fortfarande min M50 med orig stakar/kolvar nästa år,vi får se hur den ser ut innuti nu när ja tar isär den,Har inte råd med riktiga stakar/kolvar:(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.