|
|
|
|---|---|
|
Hittat en e39 530 från år 2000. Tror den generatorn passar på min bil. Vill någon tala om ifall det räcker med skiftnyckel skruvmejsel etc för att skruva bort den? Eller är det krångligare få bort den? Ska dit i morgon till skroten och plocka bort den, vet nu absolut inte hur och har ont om verktyg. Edit: Det är tydligen en diesel 530 M57-D30, så den generatorn passa säkert inte på min 523ia från 2000? Sedan finns en 523 e39 från 1999 med motorbeteckning M52-TUB25 men den generatorn tror jag inte passar då det kom en uppdatering på årsmodell 2000... ? Sen på skroten finns också: M52-TUB20 till BMW 3 serie 320 I E46 -2000. Och en BMW 3 serie 320I -2003 med motorn M54-B22. Något av dessa generatorer som passar till min bil? På ett annat ställe finns denna: BMW 5 serie 525 E39 -02 | |
|
Google är väldigt bra om man vill hitta tutorials. Det finns gott om dokumentation till e39. En snabb sökning gav detta: Länk Där framgår det vilka hylsor som behövs. Jag har ingen aning om ifall man kan göra det med skiftnyckel istället, men omdu inte redan äger en hylsnyckelsats så föreslår jag att du köper ett litet set. Det är alltid bra att ha. Du kan jämföra artikelnummerna på Länk för att se om delarna passar just din bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.