AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.085

MY17 info (Årsmodell 2017)

Har börjat komma ut lite info gällande MY17:

Länk

Ny idrive är iaf bekräftad, Apple CarPlay fr.o.m. september, gratis retrofit för bilar byggda juli och augusti. Trådlös laddning och wifi.

Detta gäller Kanada men lär bli samma i Sverige.
Så om man beställer en 3-serie nu kan man räkna med Idrive 5.0 samt WIFI-hotspot? Eller är det tillval tror ni?
Pratade med min säljare senast idag och det har inte kommit in i systemet. Köper du en MY17 (dvs byggd tidigast 1/7) så är du garanterad idrive 5.0 så länge du beställt navigationspaketet, wi-fi kommer troligtvis vara tilläggsutrustning.
Ok, tackar! Någon som vet när det brukar gå att se de nya tillvalens priser och eventuellt i konfiguratorn?
Idrive 5.0 var ju kul!
Kan säljaren garantera att det blir en MY17?
Förra året så var informationen för MY16 ute vid det här laget, verkar ligga lite senare i planeringen i år. X5M och X6M släpptes det info om idag, så skulle gissa på att vi vet allt nästa vecka.

Kan dessvärre ta ett tag innan det ligger i konfiguratorn.

Vet inte hur det ser ut på f3x men skulle tro att du inte ens kan beställa en MY16 idag, amerikanarna får andra garantier för MY17 så dom har beställt som galningar för att få de sista MY16
Tackar!
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Vad innebär idrive 5.0, vad är nytt eller annorlunda jämfört med tidigare versioner?
Det enda officiella man kan läsa sig till är det på bilderna jag länkade i första inlägget samt detta: X5M / X6M to Get iDrive 5.0, Touchscreen, B&O, Apple Carplay Beginning This Summer Länk

Är det någon som har hört något nytt om Apple CarPlay för MY17?
Ska snart trycka på knappen för att beställa en 330i, men vill inte missa Apple CarPlay.
Jag svarade ju på din andra tråd och dd88 skriver ju allt du behöver veta i denna tråden.
Det enda som eventuellt inte stämmer är retrofit för Apple CarPlay, min handlare har inte fått någon info från BMW gällande detta. Lägger du en order nu så lär du få produktionsvecka mot hösten och då kommer CarPlay vara tillgängligt.
Imolarot: Sorry, missade att det hade kommit in ett svar i min tråd.

Pratade med min säljare idag, och enligt honom är Apple CarPlay tillgängligt fr o m augustiproduktionen av 3-serien. Glömde dock att fråga om iDrive 5.

6CP "Förberedelse för Apple Carplay" står det på min offert nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.