|
|
|
|---|---|
| Hej. Planerar ny importresa för eget långsiktigt bruk men har beslutsångest. X1 eller F31? Motor och utr. spelar mindre roll för mig. Bilarna behåller jag ofta alldeles för länge. Känner till N47 kamkedjeproblemet sen har jag läst om hjullager på x1 som verkar gå ofta. Jag drar trollingbåt ganska frekvent men min nuvarande e91 klarar det galant med förstärkta bakfjädrar så F31 bör väl också klara det fint. Vad hade ni valt? Jag är ute efter bruksbil med få problem på långsikt. Fixar det mesta själv men inte superkul att byta hjullager stup i kvarten. Tacksam för seriösa svar. Mvh, Zoltan | |
|
Hej, För mig hade detta varit en "no-brainer". F31. ALLA dagar i veckan. :) Enda fördelen som jag kan komma på med X1:an är ett bekvämare insteg. /Mats |
|
|
Håller med föregående skribent...välj F31! Ser ö.h.t inga fördelar med X1. /J.I |
|
| Håller helt med, defenitivt F31. | |
| F31 | |
| Tack. Ibland behöver man en liten push :) | |
|
Var i samma situation för ett tag sen, det blev en F31 då den kändes modernare. Har också båt men drar den inte jätteofta knappa 1000kg inkl släp. |
|
|
Jag har haft en X1 20dA tidigare. Den var en fantastisk dragbil och rent allmänt praktisk. Det sämsta med bilen var inredningskvaliteten, plastigare plast, mindre isolering och diverse oljud. Steget till F34an som ju är typ samma som F31 var enormt enligt mig när jag bytte. X1 20d får dra 2000kg, F31 20d 1800kg. F34 20d fick bara 1600 så det fick bli bilbyte igen när vi bytte husvagn. |
|
|
Jämför ni bara med X1 pre-LCI? X1an blev väl uppgraderad iom årsmodell -13, ska enligt vad jag läst ha trevligare plast efter det... Jag tycker att X1an iaf. är lit mer udda... F31 är ju fruktansvärt vanlig... särskilt tråk-vit 320/318d. /Jonas |
|
| Den jag hade och jämför med var en LCI. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.