|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Jag sitter o väntar på Posten och ett spjällhus från en skrotad BMW 330i. Detta hus skall i min 330 eftersom mitt nuvarande ger felkoder på potentiometrar i det, och larm om att throttel-spjället sitter fast, trots att det mekaniskt fungerar utmärkt. Fråga: När jag monterar i det nya (begagnade) huset, måste bilens dator på något sätt indexera/initiera spjällläget för att förstå någon form av "grundläge" så att gasen ska funka bra? I så fall hur gör jag det? Jag har hört att man ska ha tändning på 10 sekunder, sen tändning av 10 sekunder (innan man startar motorn första gången) Bör man röra gaspedalen nåt? Eller hur gör man? Tack på förhand Anders |
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ingen som vet? Kanske kan avskriva idén/ryktet, bara montera och gasa på? /A |
Aha Falsterbo! Tack, det är det DÄR jag svamlade om. Jamen dåså, "EDK" i egenskap av "throttle control" (gaspedal typ) eller DME, motorstyrning, är ju inget jag rör. Jättebra info, tack! Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.