|
|
|
|---|---|
|
har nu köpt en aux kabel och kopplat in den efter dess instruktioner och vad jag däremot inte lyckas med är att programmera in skiten med NCS EXPERT, köpte en kabel från www.bcables.com (den silverfärgade som ska klara k+dcan, dvs pre-lci och lci) följt deras instruktioner till punkt å pricka, INPA känner av kabeln osv även NCS men det jag har varit tvungen till är att hitta nya profiler till ncs då de som firman skickade med bara gav ett felmeddelande (profilversion 2.0 ugülting) fick tag på 3 st profiler som en kille i tyskland använde för att programmera sin e61a men när jag försöker så hinner jag några knapptryck (F1,F3, och välja chassi) så får jag upp detta felmeddelande "Unvalid Mark- 1" "Unvalid mark- 2 $529" vad är problemet? känner ju liksom inte att åka till "lokala" bmw handlaren (40 mil bort) och betala deras pris som var ca 2000:- för att få en fungerande aux i bilen tack på förhand Marcus/KaviaR | |
|
Med detta INPA-kit fungerar det utmärkt att koda aux: Länk Många som har gjort det med lyckat resultat. Innehåller den lite "nyare" NCS 4.0.1 och då kör du på en enda medföljande profil genom hela kodningen. Ofta i youtube filmerna etc har de en gammal NCS och tvingas därför dribbla med profilerna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Den ser ut som den jag har, bara i en annan färg ;) köpte min från Bcabl*s (vet inte om man får ge ut adresser) Men tror du din programvara fungerar bättre? |
|
|
Jag vet ju att mina grejer fungerar att koda aux med. Jag tror din kabel är helt ok. Så det måste vara programvaran som är dålig alternativt att det är något som är felkonfigurerat. Vilken version av ncs har du? Fungerar inpa som det ska? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Inpa visar då ifylld prick på både batteri och tändning, Ncs v.4.0.1 Ediabas v.7.3.0 Inpa versionen kommer jag inte ihåg men har för mej 5.0 någonting Finns det möjligheten att bara köpa programmen av dej? |
|
|
Hej, nej. Jag skickar ett PM till dig. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej KaviaR. Sitter i samma båt som du, jag lämnar in min till m-bilar i Västerås där dom kodar in AUX och passar samtidigt på att uppdatera all mjukvara i bilen. Kommer landa på ca 1600:- Hur gick det för dig? Mvh Mr P |
|
| Fortfarande ingen lösning. Ska kolla min kabel på en annan bil i veckan så det inte är fel på kabeln | |
|
Det finns ju tydligen kablar i cirkulation på exempelvis ebay som inte klarar av alla programmerings funktioner så att kolla ifall kabeln inte är boven låter rätt. Ola här på forumet såg jag i nån annan tråd hade kablar med garanterad funktion!? Mvh Mr P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.