AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.096

Jaguar F-pace

Var och provkörde nya F-pace i veckan eftersom jag tycker den är det intressantaste som kommit i mellanklass-SUV segmentet på sistone. Jag tycker den var helt ok, låg fint på vägen och styrningen var mycket direkt. Dock var stolarna inte i klass med tyskarna. Inget utdragbart lårstöd och ganska dålig tiltmån på sittdynan. Upplevde också en hel del "sjungande" från däcken. Det jag störde mig mest på var dock att det skallrade i inredningen när man körde på lite grövre asfalt. Sen är F-pacen ordenligt dyr jämför med BMW X3 och Mercedes GLC.

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Kul att höra åsikter om denna. Jag har inte ens sett bilen irl men håller med om att den verkar klart intressant.
Priset verkar väl tilltaget på bilen men hur ser utrustningsnivån ut?
Skaller och div. missljud från inredning kan vara bland det värsta jag vet...

Vilket motoralternativ körde du?
Jag körde 3-liters dieseln, eftersom det var den enda de hade inne. Skallret framträdde visserligen bara på riktigt grov asfalt, men min egen X3:a skallrade å andra sidan ingenting på samma underlag. Intressant bil som sagt men inget alternativ till min egen X3:a i dagsläget som jag ser det.

Körde en Macan S i höstas, både skallrande inredning och brummande däckljud. Känns ju ändå som ett segment som bör vara någorlunda fritt från dessa problem.
Macan bygger ju i och för sig på Q5 som inte direkt är någon tyst bil, så där kanske inte Porsche kan göra så mycket, men F-pace är ju trots allt en helt nykonstruerad bil.

dd88: Säker på att det inte var en parkeringsskiva eller växelmynt som låg och skallrade i något fack? :-)
Känner inte igen något skallrande ljud de gånger jag kört Macan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.