|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle byta några bussningar i bakvagnen på min 330i -02. Ska dit med ett H&R kit och tänkte att det är lika bra att ta några bussningar samtidigt då de börjar ha gjort sitt. Problemet är att jag är novis på vad allt heter och därmed vilka bussningar jag ska ha. Är jag på rätt spår om jag beställer till övre och undre länkarm. Den övre endast yttre vid bromsskivan. Nedre, den tunna i plåt, både inre och yttre. Till sist den som håller armen som jag inte vet vad den heter, svingen typ, som sitter med tre bultar i framkant av hjulhuset. Dvs fyra bussningar/sida. Om någon förstår vilka jag menar får ni gärna länka/lista vad de heter. Tack 😀 /Erik | |
|
Tjo, det är denna som sitter bakom bromsskivan. Köpte den för någon vecka sedan så vet att det är rätt ;) Länk |
|
|
Just den funderar jag på då den håller övre länkarmen, som fjädern vilar emot. Om jag hissar upp bilen, tar av hjulet och tar tag i länkarmen på båda sidor så flexar den ganska mycket. Ska det finnas ett spel av bara handkraft eller ska det vara stumt? //Erik |
|
|
Tjena du får gärna köpa dessa av mig om du vill. Dessa är alltså delade vilket gör monteringen vääldigt mycket enklare än annarrs. Kopierar in den lilla annonstext ja skrev tidigare. Powerflex Bärarmsbussningar bakvagn E46 Hej Jag har alltså ett par (höger vänster) bussningar att sälja. Dessa brukar ge med sig på e46 efter ett tag, ofta på Touring modellerna. Resulterar i vinglig bakvagn när dom börjar bli slut. Finns i Uppsala men kan nog skickas om det skulle behövas. 650kr Får se om du kan se annonsen då den ligger på Bmw marknaden på fb Länk Om du vill ha dom är det bara höra av dig på 0733-991322 Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Jag skaffade ett helt kit, men tack ändå. //Erik |
|
| Delen BimmerE46 länkar till må kallas för "bussning", men i själva verket så är det en "kulled", dvs den brukar gå lätt efter "några år", men glappa får den inte göra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.