AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.904

F11 mot...?

bl
270
bluetrain
x3 msport
Har kört F11 ca 1,5 år och det är en fantastisk bil på alla sätt. Riktigt nöjd. Pga nytt boende kan det eventuellt dock bli aktuellt gå ner till en bil i 80-100kkrklassen. Det finns ju så oändligt många bilar så jag vet inte riktigt hur jag ska resonera. Helst vill man ju fortsätta med bmw, kanske en 320d e91 LCI? Annars, volvo, passat, golf? Hur skulle ni värdera om vi pratar denna bilklass gällande miltal, märke och utrustning etc i övrigt?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur stor behöver den vara? Ska den vara kul?
Om svaret är att den ska vara stor och nej så skulle mitt val bli V70. Mycket hög kvalitet och bra utrymmen. Vill du ha kul bakom ratten och inte behöver så mycket utrymme är E90 (behöver inte vara LCI) bra val. Passat skulle jag hålla mig bort från, mycket krångel med DSG lådor och dessutom bedrövlig lackkvalitet, bubblor och lacksläpp är standard på bara några år gamla bilar.

-------
//Lövet
Verdi
E61?

Typ Länk

LCI, komfortstolar, automat och verkar hyfsad på det stora hela.
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Jag skulle också välja E61.

/Jonas
bl
270
bluetrain
x3 msport
tack för er input!

Det behöver absolut inte vara i storlek som en femma på något sätt. Som sagt en golf kanske hade kunnat funka, eller iaf helst tre-klasstorlek åtminstone.

Bör generellt hålla sig borta från VW eller gäller problemen i huvudsak passat? Har kört automat i ett antal år och veterackarn om jag kan köra manuell igen. Visst det är kul när man ska köra lite inspirerat men i den vardagliga körningen så känns automat svårslagen.

e61 är inget jag reflekterat över. Hade för mig det var en hel del kvalitetsproblem, men det kanske är överdrivet?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Kvalitetsproblemen på e61 är framförallt centrerade till sista halvmetern på bilen. Rost/elproblem pgr av vatten/nivåreglering/microswitch/draget. e60 har inte dessa problem, förutom draget då.
bl
270
bluetrain
x3 msport
Okej. Men kombi kan jag inte kompromissa om men bra att veta. Blev det åtgärdat med LCI?
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Nej de åtgärdades inte vid LCI, dragproblemet (el-utfällbart) tillkom vid LCI.

/Jonas
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Inte mycket till besparing att sälja den bil du har o köpa något äldre som pajar o drar mer bränsle.

Behåll bilen o försök att köra lite mindre istället.
Om du har lån på den försök att baka in i husköpet.
Hitta billigare försäkring.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.