|
|
|
|---|---|
|
Hallå Motorlampa plus limp mode efter tankning (full tank) och folk i bilen. Får en P0087 vilket översatt betyder i runda slängar "Bränslefördelningsrör/systemtryck för lågt, Bränslepump, bränsletryckregulator, bränsletilloppsrör blockerat, mekaniskt fel". Har N53 och har tidigare för 1,5 år sen bytt samtliga spridare och tändspolar pga att de failade en efter en som ett dominospel, men man bytte inte pumpar eller liknande som jag hört att andra har åkt på. Har även sedan tidigare det här kända problemet med bränslerör som låter (ska ju tydligen vara ett fel med röranordningen så att de vibrerar vilket producerar ett grodliknande ljud). Det ska tydligen inte vara någon fara men det ljudet har ju blivit värre sedan det startade inbillar jag mig. Någon som har råkat ut för samma fel möjligen? Ska in på BMW i Segeltorp nästa vecka hur som, men vore kul att höra om någon haft samma problem med sin N53. | |
| Svarar på min egen tråd. Bilen har nu varit inne på BMW Segeltorp och det visade sig mycket riktigt vara högtryckspumpen som fallerat. Ny kostar 9 papp och med felsökningskostnad, lite tillbehör plus arbete så landar notan på 15000. Bra att veta kanske att även 09or råkar ut för HPF-problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.