|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Gele77: hittar inga av de där inställningarna. Menyerna är ju för övrigt helt obegripliga. En massa profiler och skit utan att för den skull kunna ställa in särskilt mycket. Ljus, klimat, lås, pdc ljud etc går att ställa in men inget som har med själva körupplevelsen att göra. Har en 2013 pre LCI för övrigt kanske det är anledningen. | |
|
Kanske är som Verdi påpekar, relaterat till de dynamiska dämparna. Jag har både DDC och automat. Dessutom på en LCI, så kan ju skilja en del. Annars kommer jag lättast till denna inställning genom att välja Sport läget på knappen bredvid växelföraren. När den då visar den grafiska bilden i iDrive, så rullar jag på idrive hjulet och då kan jag välja inställningar där. Då kommer precis inställningarna på min förra bild fram. |
|
|
Den där grafiska bilen kommer även upp i min bil när jag lägger i sport men det är bara en bild utan några möjligheter till inställning. Hoppades nästan där ett tag att jag skulle kunna ändra på trögheten i ratten som jag upplever som för slapp. Kanske är det den elektriska styrningen jag känner av. Tyckte min gammla 330 E46 var tajtare. |
|
| Upplevelsen i styrningen på standard F-serie mot dito E är enorm. Jag hoppar rätt mycket mellan F31'an och E87 och efter att kört E87'an känns F31'an som en 90-tals-Audi i styrningen, dvs död och oprecis utan respons. Har servotronic och standardchassie. Kört LCI F31 och den känns något bättre men det är ändå stor skillnad mellan hydrauliska servon och den elektriska. | |
| Vilka bilar har fortfarande hydralisk styrning? | |
|
coldhex tror de med x-drive är inte helt säker |
|
|
Jag tycker styrningen är bedrövlig i Comfort, Comfort+ samt Eco Pro läget. I varje fall i låga farter, i motorvägsfart är det mer ok. I sport/sport+ så tycker jag iaf styrnigen blir ok, men då får man ju det tajtare chassis. Jag hade gärna kört med Comfort+ fjädring men styring i sportläge när jag fraktar familjen. En "rolig" bieffekt" av att styrningen är så sladdrig på min F11 är att min E46 känns helt sjukt tung att styra när man hoppar i mellan bilarna. Min fru undrade tom om E46 inte hade servo :-) |
|
| Någon som vet hur det fungerar med elektrisk styrning. Är det en motor som är ett kraftstöd eller är ratten och hjulen helt frikopplade? Känns nästan så eftersom man flyter fram på nått sätt. Tidigare bilar hafe den fördelen att man fick ett muskelminne. Behövde knappt titta på vägen. Man visste i kroppen hur man skulle styra. Nu med elektrisk styrning uplever jag att det är ansträngande för hjärnan. Ibland får jag känslan att jag inte riktigt vet vart jag har bilen. Det känns inte i ratten om du nyligen gjort fullt rattutslag åt vänster eller höger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.