|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bentley Bentayga eller kommande Maserati-suven. | |
Verdi |
Tesla Model X? :) |
|
Jag har bara kört GLC och GLE (eller ML rättare sagt) och dessa tycker jag är fina, speciellt GLC. GLE/ML är väl inget fel på men den känns för mycket som en truck bakom ratten för min smak. Den är bekväm och rymlig men törstig och är inte direkt pigga eller roliga att köra. Den känns dessutom ganska gammal nu. Personligen skulle jag välja Q7, Cayenne, X5 och XC90 före en GLE. Jag tycker att det är en fin bil, men det finns ännu bättre alternativ. Nya e-klassen tycker jag är en fantastiskt fin bil. Jag var och provkörde en för några veckor sedan och jag har nästan bara positivt att säga om den bilen. Det enda negativa var hur mycket den krängde (trots AMG-paket, stora fälgar, sportpaket etc) vid aktiv körning på krokiga vägar. Jag var tvungen att stanna och kolla bilen då jag trodde det var för lite luft i däcken. |
|
|
I stora suvklassen skulle jag nog välja Q7 i dagsläget. Känns som den mest kompletta bilen. Bland de mindra Suv:arna så antingen Mercedes GLC eller X3. |
|
| Cadillac Escalade eller Toyota Landcruiser | |
|
Escalade och Landcruiser har ju båda stel bakaxel och kan inte jämföras komfortmässigt med SUV:ar som X5 och Q7. Dock är Landcruiser oslagbar off-road. Men om man inte har mycket höga krav på markfrigång och fjädringsväg så skulle jag välja en annan bil. |
|
|
Dom stora (coola) jänkar bilarna har ju dessvärre inget gott rykte kvalitetsmässigt (andrahandsvärdet?), men känslomässigt så vill man ju ha dom @sani: Hade jag ett pengar träd så skulle det ju stå mellan Bentley Bentayga & Range Rover Autobiography såklart :) GLE & GLC Coupé är ju fina copycats på X4 & X6, och är värda att klämma på kanske. I väntan på MB E klass kombi, samt vad BMW har att erbjuda med nya 5 an. |
|
Verdi |
Värt att tänka på är att det är minst ett års leveranstid på GLC. |
|
Kör på en Tesla X, bra med snabbladdare efterhand efter vägen, som är än så länge, gratis. Morsan o hennes kar (81 år) är inne på sin Tesla #3, 4wd och P modell med 700 hk, gudomlig bil 👍🏻😃 Känns även politisk korrekt efterhand 😂😂 Crille |
|
|
Porsche Macan Infinity QX70 Lexus rx I den ordningen |
|
|
Vi gick från X5 E70 till F11 och jag gillar verkligen 525an, men frugan klagar över att den är för låg och för dåligt med plats. Takbox löser semestrar, men ärligt talat hade det varit riktigt skönt att bara slänga in dubbelvagnen och ett par väskor och åka. Nya X5an är min "vill ha" bil, men den är för dyr fortfarande och bagaget är väl sidsådär? Gamla XC90, ser ut som man kan tälta där bak - men hur kul är den? Har funderingar på Land Cruiser, Disco 4an, Santa Fe Grande, Gärna nya ML med AMG, men den är även för dyr. Det går mycket rykten om Land Rover och dess kvalite, hur ligger det till? Är Discovery en riktigt dyr bil att äga? Gick från X5 Bensin till 5 serie diesel och trivs bra med att nästan ha halverat bränslekostnaderna, så vill inte gå upp till en bil som ligger på 1.3 liter milen igen. |
|
|
Lamborghini Urus V12 Länk |
|
| Haha! Ska föreslå för frugan.. | |
|
Bara att börja leta i begagnathallarna: Länk Se till att få full tank vid köpet bara - den rymmer 290 liter... ;) Landrover, brukar väl i princip prenumerera på jumboplatsen i alla kvalitetsundersökningar, så i diskussionen med övriga märken känns Landrover inte helt aktuell. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Porsche. Macan är snygg. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.