|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nejdå Lövet. Ska självklart se till så att ljuset inte kommer störa på något sätt. Vi får se hur de blir. Återkommer |
|
|
Bra att du återkommer med resultat, min e39 med eftermonterat xenon besiktigades flera gånger, tills de upptäckte att jag hade en manuell reglering till att ställa ljuset i höjdled, på originalxenon regleras det automatiskt och enligt besiktningsmannen är det det dom tittar efter. Min ljusbild var korrekt, vad Lövet än säger, men jag kan inte svara för hur det för andra. BMW CS #5206 |
|
| En korrekt ljusbild kan du aldrig få med xenonlampor i halogenstrålkastare. Möjligtvis kan det bli någorlunda kontur. Xenonstrålkastare och halogenstrålkastare har olika ljusfördelning på grund utav lagkrav. Att konturen på ljusbilden är likvärdig innebär inte att allt är frid och fröjd. Tyvärr inser inte många att det är ljusfördelningen som är det viktigaste och inte konturen. | |
|
Om den var korrekt eller inte kan jag inte svara på, men bilprovningen var nöjd med den och jag fick mycket bättre ljus, så jag var också nöjd. När vi ändå pratar xenon, här är min gamla e46 coupé med 10 xenonlampor Länk Den gick igenom besiktningen den med! BMW CS #5206 |
|
| Hehe satan vad belysning christer :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.