|
|
|
|---|---|
|
Backvarnaren låter fast jag lägger ur backen. Ska det vara så? Kan man stänga av de tillfälligt? Oerhört irriterande om man bara står och väntar på någon en kort stund med något bakom bilen. | |
| Har du kollat att ingen av sensorerna baktill har nåt skräp på sig eller fått sig en törn? | |
| Har du ingen knapp nere vid växelspaken någonstans? | |
| Knappen finns väl bara om man har PDC fram också. | |
|
Nej ingen knapp. Inget skräp och inga synliga skador. Men det är bara när man lagt i backen. Den slutar pipa när man kör tillräckligt långt fram. Tycker den borde sluta direkt man lägger ur växeln eller åtminstone lägger i ettan. Någon givare i växellådan då i så fall kanske? |
|
| @pew du menar att sensorerna fortfarande är aktiva, dvs backradarskärmen visas i displayen trots att D är i lagt? Har så på min också, så det är så BMW har ställt in det, vet inte om det går att koda bort. | |
|
@P-OA Ja precis men det piper också. Har manuell låda och när ettan ligger i så varnar den fortfarande tills man har kört fram en bit och hindret förmodligen är utanför varningsområdet och först då tystnar det. |
|
| Har äntligen tagit mig tid till att läsa instruktionsboken och tydligen är det så illa att man måste köra fram en bit för att det ska sluta pipa. Är det verkligen ingen annan som har stört sig på detta? | |
| Ett alternativ är ju även att stänga av bilen medan man väntar. | |
| Blotta tanken på att inte ha knappen störde mig! Vet inte hur många gånger jag faktiskt tryckt på den just för att tysta pipet, ibland när man står som du säger men främst när ungarna somnat eller håller på att somna och man ska parkera. Det måste vara väldigt mycket blod, svett och tårar den besparat mig, shit alltså :O | |
| Har faktiskt aldrig stört mig på det, angående ljudet så går det ju att stänga av/skruva ner volymen på i idriven. Gäller dock bara att komma ihåg att ljudet är av så man inte väntar på pipet. :) | |
|
Jag var inne i idriven och sänkte ljudet så mycket det gick (trodde jag i alla fall) men det piper rätt högt ändå, får väl kolla igen. Det är ju ofta när man lämnar eller hämtar barnen från träningar och skolan mm. som man står en kort stund på tomgång, och när de går ut och plockar ur och i väskor så piper det ju konstant och ofta är det trångt på parkeringen och smidigare att backa in än backa ut eller så behöver man fickparkera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.