AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

bältesstol i 510/f11

dr
98
drmonz
BMW 530d F11 touring -17
Mercedes A180 - 19

Hej

Hur fäster ni bakåtframvända barnstolar där bak i f10/f11?

Verkar inte finnas öglor i golvet för att fästa "bältet" i som på volvo?

vänl
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Till min F31 köpte jag stolsöglor på VAG avsedda för Volkswagen och monterade under stolsskenorna. Har för mig att dessa funkar även till F1x, kittet från VAG innehåller två uppsättningar med olika längd på själva "skenan" som fästs med de befintliga stolsbultarna.

/J.I
Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
Jag kommer också från Volvo och reagerade på att bra lösning för detta saknas. Jag har dragit remmarna under stolsskenorna. Det ser ut som att det inte går, men den gör det.
He
60
Hedis87
BMW 520dt 2012
Opel Corsa A GSi turbo -91
Vi fick med öglor till våran stol som jag monterade vid skenorna. Vi köpte en Maxi cosi mobi XP. Men de ska som sagt finnas öglor att köpa på tex vag. I vår andra bil drog jag bältet ner under stolsskenan. Båda varianterna fungerar, men med öglorna går de riktigt fort att ta ur stolen och montera igen om man behöver göra de.
dr
98
drmonz
BMW 530d F11 touring -17
Mercedes A180 - 19

Hej,

Tack för svar, kände inte till det där med vw och öglor!

Rätt budget att fästa de under skenan, att de inte kommit på en bättre lösning! Tummen ner.

hyrde en ny audi q7för några helger sedan, där gick det inte att sätta fast alls, varken öglor eller i skenan eftersom skenan inte hade ens 1 mm luft mellan sig och golvet.

Jag har funnit två hål i stolsryggen på mina sportsäten, just där sitsen och ryggstödet sitter ihop.

Köpte öglor på stuvat, men fick inte till det något vidare.
Visa användare
81
Lasse Hanson
BMW 520d F11
Porsche Boxster
Jag gör som Iggeman, jag trär öglorna igenom stolsryggen där ryggstöd och sits möts.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.