|
|
|
|---|---|
|
Tycker det är dåligt av BMW att sätta fattiga en-kolvs ok på en så pass tung bil som kostar så mycket ny. Mina skivor är bra och klossarna nyligen bytta men tar dåligt. någon som vet var man kan uppgradera till tex 4 kolvs ok och större skivor till vettiga pengar? Såg en M5a med Porches GTR OK. Fett men dyrt... Mvh Peter | |
|
Bromsskiva fram med måtten 334x32mm (10x2 mm större än nuvarande)sitter på 750-E38. Dessa borde passa rakt av tillsammans med fyrkolvsok från en 750-95. Ny skiva från BMW ca 1100:-/st, 2st fyrkolvsok ca 1000:-/st. Med belägg och monteingssats samt slitagevarnare borde du landa strax under 6000:-. Allbildelar i Huddinge 08-7469300 har oken !(snacka med Janne). Ett snik alternativ (som jag inte är helt säker på) är att montera fyrkolvsok från 750-E32 91-. De skivor som sitter på din är nämligen samma som den anväder sig av, dvs. 324x30. Kan nog stupa på att infästningen på oken kanske inte passar. Mvh. PJ |
|
|
Var ej som jag trodde. 750-E38 har inte 4-kolvs ok som standard, utan vanliga glidok. Om det är ett option eller inte har jag ingen aning om. Bara att försöka med 750-E32 oken kvar då. Jag gav 600:-/st för mina på Allbildelar som ett riktpris. Mvh. PJ |
|
mr.. |
Varför vela,varför inte ha dom skiver du har och ok,lämna skiver på slitsning och bytt klossar till grenstuff.Då kan du räkna med att bilen kommer stanna något bättre men de roligaste av allt gång på gång varv efter varv kan du bromsa utan att bromsarna brinner upp..Kan vara en ide framöver.. lycka till |
|
Jag bytte nyligen till ATE's Powerdisc och jag inbillar mig att det är något bättre. Se: Länk ATE kortnummer: 530101 passar till: E39: 535 & 540 E32: 750 E38: 740 Länk Mvh Björn |
|
| Ett inlägg i kolv-diskussionen...E38-750 har två-kolvs glidok fram. | |
|
Jag skulle byta skivor samtidigt som jag bytte klotsar på en 740-95 om det inte är gjort tidigare. 540/ 740s skivor fram är mycket väl överdimensionerade för bilens prestanda och tyngd. Nya skivor fram går på ca 800kr/st på BMW. Min ga E38 höll skivorna 22k mil sedan var det dags att byta. Oken kanske kärvar då bilen ändå är 7 år gammal. Inte nytt men det var inte min heller.... Asken |
|
|
Länk Har marknadens bästa bromskit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.