AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.228

Köpråd på denna 325XI

Visa användare
247
Kaffeh
Lexus IS300H - 14 Svartmetallic

Tidigare:

525iA Sedan - 02 Toledoblau
120d - 09 Alpinvit
523i Sedan - 98 Canyonrot Metallic
Saab 900 2.3I SE - 95 Vinröd
Trillade på denna på Bolins bil i Göteborg:

Länk

Säljaren prutade ner den till 50 000 på ett par minuter, behövde bli av med den ganska omgående..
Är det ett bra köp? Känns spontant ganska snålt utrustad.. Tygsäten och vanliga ratten (eller?)
Dock var den exemplarisk i lacken, ingen rost eller skrap någonstans..

ev
129
evo
Bmw 325i -10
Du borde kanske ställt frågan innan du slog till? ;-)
Har du kollat carfax hur många ägare, hur långt den har gått osv.
Annars är det nog ett ok köp, motor å drivlina är ju bra grejer, brukar ju vara rosten som kryper på bakskärmarna.

Lycka till med din nya BMW
Visa användare
247
Kaffeh
Lexus IS300H - 14 Svartmetallic

Tidigare:

525iA Sedan - 02 Toledoblau
120d - 09 Alpinvit
523i Sedan - 98 Canyonrot Metallic
Saab 900 2.3I SE - 95 Vinröd
Haha, lite felformulerat från min sida. Den är kvar hos handlaren.. Blev bara nyfiken på vad resten av er tycker.

Gick igenom carfaxen hos handlaren, 12 ägare. En del av dom handlare. Började sin karriär i Norrland, därav rostfri gissar jag..
ev
129
evo
Bmw 325i -10
Okay, läste lite galet i vindimman så här på fredagkväll.
Du kan nog pruta lite till, dom platta säterna är ju ingen höjdare.
Skulle nog kolla på så nya e46or som möjligt typ 04-05 med sportstolar.
Kollade själv på en 320i 05a för 2 år sen, 16000mil en ägare väl servad kombi, dock med lite rost på ena bakskärmen. Han skulle ha runt 50k. Blev ingen affär då den va rostig.

Mvh Mats
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Rent spontant känns den för dyr, ta en titt på den nyare modellen (E90/E91) om inte 50.000:- är din absoluta gräns, det är mitt tips. Några exempel som visserligen är från privata säljare, och se det bara som exempel för jag har inte kontrollerat dem på något vis:
Länk
Länk

Inget ont om E46 som är en förträfflig modell för sin tid men E9x är märkbart mer påkostad och har inte de problem med rost så som föregångaren har. Med tolv års rostskyddsgaranti som BMW enligt min erfarenhet är rätt generösa med, har du dessutom den tryggheten kvar ett tag framöver.

Och som lite av en riktlinje på priset, för två år sedan jagade jag själv en fyrhjulsdriven trea och då räckte 50.000:- till ett riktigt fint exemplar av E46. En nära inpå fullutrustad 330Xi Touring med automatlåda, skinn, navigator, stora HK-stereon, taklucka med mera hade gått för 43.000:-. Visserligen från en privat säljare men årsmodell 2002 och 17.000mil, svensksåld med tre ägare (plus samma bilfirma x2), den rost som funnits hade åtgärdats och bilen hade lackerats om året innan och så vidare.

Jag tog sikte mot den nyare modellen istället men utan att jag var medveten om det slog en släkting till på samma 330Xi, världen är liten minst sagt. Det är så jag vet att den gick för 43', och att det var en bra bil som nu gått två år utan problem. Med det i åtanke känns 50.000:- för en sparsamt utrustad sedan med snäppet mindre motor mycket, och det är visserligen en firma som säljer den men det har trots allt gått två år...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.