|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill dela med mig av min mardröm som jag har haft snart i 10 månader. Ska dra denna historia kort. Var på Quality Cars i Hallstahammar efter jag hört bra omdömen av dom. Köpte en Bmw m5 där och när jag åkte därifrån började motorlampan lysa. Dom tog in bilen till Mats Å bilservice som ligger i samma byggnad som dom samarbetar med, hela 6ggr utan att felen reparerades. Hade bmwn hos M bilar i västerås där dom hittade fel på bilen bland annat vanos fel, slutnotan skulle gå på runt 87 000kr. Quality cars tog åt sig att åtgärda alla fel på bilen men det gjorde dom inte. Dom sa att bilen var bra fast bmw sa den var trasig. Bad då om "papper" på arbeterna dom gjort, men det fick jag inte. Ville då häva bilköpet men det fick jag inte. Gick då vidare och anmälde till ARN ( Almänna reklamationsnämden). Det tog 7 månader innan beslutet kom att jag vunnit hos dom. Efter beslutet var dom sega och 2 månader efter det kom dom och hämtade bilen och sa dom skulle nu laga alla fel på den. Kändes riktigt bra. Sen ringde dom upp och sa det skulle ta flera veckor att beställa delar och få den reparerad. Eftersom jag vet hur dom betett sig innan att dra ut på saker flera månader, även innan när dom hade inne bilen som längst nästan 4 veckor då hade dom bara gjort oljebyte och inte svara i telefon. Så sa dom att dom ville häva bilköpet istället. Vilket jag bad om för över 8 månader sen. Godtog det, när jag var där samma dag strax efter som ringt stod bilen redan i bilhallen i hallstahammar. Den stod inte ens i någon verkstad. Dagen efter kom den ut till försäljning på blocket, vilket gör att jag fruktar att dom försöker sälja en trasig bil igen. Först låg den ute på blocket sen när jag börja dela på annonsen på fb och berätta min historia tog dom bort den från sin hemsida och på blocket. Vill nu varna andra att dom ska kräva papper på denna bil vid eventuellt köp att dom har åtgärdat alla fel på bilen om den nu kommer ut till försäljning igen. För har inte varit en rolig period att köpa vad man tror sin drömbil som dom sa var i perfekt skick sen visar det sig att bilen är i riktigt dåligt skick. Oseriösare firma är svårare att hitta! | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Tråkigt, men bra att du fick häva köpet. |
|
För googlingens skull: COG 770 WBSNB91050B560922 B560922 Ruggigt dåligt av handlaren men skönt att det löste sig! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Håller med jätte tråkigt att dom ska sälja bilar med fel och skruvade mätare köpte en amg med 9000 på mätaren men ingen servicebok den skulle komma men mer oseriös och oärlig människa finns nog inte tyvärr! Efter ett tag så fanns det ingen service bok och beställde själv en ny som Mercedes stämplar i och då var sista service typ 14000 mil!!! Och när man tog upp det med björk skrattar han och vet inget och när man börjar kräva saker så skrattar han mer och erbjuder sig köpa tillbaka bilen 50000 under så man är av med problemetsynd det finns så oseriösa människor för dom har många roliga bilar! Och bilen såldes vidare till ny ägare och den informerades ej om dom 5000 mil som fattades på mätaren😜 | |
| Tack för varningen! | |
| Bad Quality Cars med andra ord!😠 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.