|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw nördar! Jag har lite funderingar på att ta en husvagns semester i sommar men är i behov av drag för det. Så dom funderingarna jag har är. 1. Hur man skall man gå till väga när det gäller montering om de finns någon smidig lösning där man kan montera i kofångar infästningen eller är ända alternativet att borra hål i reservhjuls baljan? 2. Hur pass krångligt är det med strömdragningen till blinkers, broms osv ? 3. Samt måste någon besiktnings man godkänna ? | |
|
Jag har monterat ett par drag på E30 när de var nya. Det var sedaner men det bör inte vara någon skillnad. Originaldragen monterades genom att stötfångaren demonterades med fästen, en förstärkning stoppades in i en balk på vadera sidan och draget resp stötfångaren monteras i dessa. Före facelift vill jag minnas att man fick ta hål i plåten bakom original stötfångarfästet för att komma in i balken. Inget som syns efter återmonteringen men viktigt med rostskydd. Efter facelift tror jag att hålen fanns. Om jag minns rätt måste något hål borras för att fästa förstärkningen i balken. Strömmen tog jag från bakljusen men om du har check control måste du troligen ta på annat sätt eller använda en modern elsats. Bilar före EU helbilsgodkännande måste registreringsbesiktas. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.