|
|
|
|---|---|
|
Har sett flertalet tyskbilar med denna fälgstorlek och typ 215/40 däck. Blev helt frälst vid första blicken. VILL HA!!!! Vet nån om det går smärtfritt i hjulhusen och hos SBP? | |
Christoffer |
Neejjjjjjjjjjjjj, det är ju så fult. Förstår inte varför det har blivit mode i Tyskland med för breda fälgar. Däcken blir ju utdragna! Mitten av däcket tar ju inte i marken. Fälgarna tar emot varje kantsten osv. |
| Nu var det inte din åsikt jag bad om, Smaken är som baken | |
|
Jag hade 9x16" på min 325 -88 med ganska hyfsad sänkning och jag tyckte det blev schysst stuk. Sådana fälgar gör mycket istället för vanlig 7" breda. Hur däcken slits beror helt på hur pass sänkt den är men mina slets ganska mycket mer på insidan på bakdäcken men det är väl smällar man får ta. Jag hade nog ca 80mm sänkn sats och fram var det inga problem med hjulhusen inkl fullt rattutslag. Bak var skärmarna redan lite modifierade men även med full last bak så drog det inte i! Inga större problem med andra ord. Ang SBP så är det nog värre eftersom de brukar vara ganska gnälliga med fälgar som sticker utanför skärmkanten. Mina stack ut lite mer fram än bak (tror ET-värdet låg mellan 15-25) så det blir nog svårt att besiktiga med men släng på vinterhjul eller liknande. Mvh Carsten |
|
| Det är snyggt med breda fälgar, särskilt om det är en fet fälgbana...... | |
|
Tjena gurkan har en polare som har fått en uppsättning 16 tummare i den dimensionen över =) han hade dom på en 325a o om jag minns rätt är det 5ekrade med FETA kanten runt om!! är du intresserad kan jag kolla närmare med honom vad det är för modell/däck/skick/pris... finns i ljungby/småland mvh danne maila mig ifall du e' intresserad!! danne.bmw@swipnet.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.