|
|
|
|---|---|
|
Har gjort en diagnos på Mekonomen och sedan efter det skaffat en egen scanner som både två visade på fel i styrenheten, beställde en ny från Ebay med samma serienummer och monterade den idag, fick tips av Ola O hur jag skulle gå tillväga och allt är i bockat och programmerat som den tidigare styrenheten. Vid första försöket kunde jag radera felkoden och släcka lampan, sen gick inte bilen igång utan klickade bara så jag satte den på laddning med en c-tek under huven. Sen startade bilen utan bekymmer men airbag-lampan tändes igen, tändes vid påslagning av tändning, slocknade som hastigats för att sedan lysa konstant. Efter en ny koll och ett nytt försök att radera felkoderna så går inte det utan det står felkod 81 och 84 under SRS-menyn. 81 (129) Sensor for side airbag left incorrect typ 84 (132) Sensor for side airbag right incorrect typ Har provat att bocka av dessa och koda om men det hjälper inte utan då får jag två andra felkoder (sensor for side airbag left & right incorrect parameter) Någon som har några tips på vad jag ska hitta på, det vore väldigt tacksamt. | |
| Ska tillägga att jag tidigare monterade den här lösningen (konding, resistor & diod) som finns här på forumet för att lura bilen att en fungerande sensormatta finns i passagerarstolen och det fungerar som det ska. | |
|
Uppdatering: Det visade sig vara en trasig modul jag köpt på Ebay och måste således köpa en till att prova med. Annars får jag väl skicka till GmbH för reparation. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.