|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det samma DSP i E85 som i E83? dvs. art. nr. 65126974231 ? /C | |
|
Part 65126974231 was found on the following vehicles: X3 E83 (01/2003 — 07/2006) Z4 E85 (01/2002 — 08/2008) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| då är det väl bara att ta och beställa en sådan då ... inte helt gratis men lite tråkigt utan .. | |
| Länk | |
|
Hej våren är snart här, och jag trodde detta skulle vara ett snabbt byte, tyvärr kanske jag fick hem fel DSP?? Är dessa utbytes bara 1:1? de har inte helt samma nummer tyvärr. Länk mer info, någon som gjort bytet? Länk |
|
| OK, gjorde bytet igår. Det låter och ingen rök, förmodar att det funkar ;) | |
|
Ingen rök och inga explosioner så har du nog gjort fel. Låter ju dödstråkigt :) Kul det löste sig till slut iaf! |
|
|
Hej, Z4-pirayaN vart köpte du förstärkaren? /Jayjay |
|
| Köpte på bildelsdatabasen, den som Lus länkade till. | |
|
hejsan Tycker jag efter bytet har förlorat mycket av basen, tycker inte jag kan höra basarna bakom ryggen. :( Finns det någon inbyggd självtest, alt. något sätt att köra en "återställning" på DSPn? tänkte kolla innan jag tar mig till BMW verkstaden ... |
|
|
Vad jag läst är det inte ovanligt att steget bränner subutgångarna, men det kanske är att vara lite väl pessimistisk. Jag har tyvärr ingen erfarenhet alls av Z4 men går det komma åt basarna och kontrollera dem? På både E9x och E8x är det problem med ärjade kontakter. |
|
|
Vad jag läst är det inte ovanligt att steget bränner subutgångarna, men det kanske är att vara lite väl pessimistisk. Jag har tyvärr ingen erfarenhet alls av Z4 men går det komma åt basarna och kontrollera dem? På både E9x och E8x är det problem med ärjade kontakter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.