|
|
|
|---|---|
|
Vänster sidobackspegel men bara själva fästet har knäckts, har fixerat den med lite tejp temporärt. Allt fungerar som det ska. Som jag förstår det bör jag kunna köpa en begagnad och återanvända kåpan samt glas? Men motor och el sitter ihop med fästet? I så fall hur får jag reda på hur många kablar det ska vara? Har: M Sport Package Individual High-gloss Shadow Line Cold climate | |
|
Det går precis som du säger att återanvända kåpan och glaset. Var bara rädd om stiften till kåpan när du tar loss den. En smitare hade sönder min och det tog flera veckor innan jag hittade en som passade. Hade samma spec som dig förutom att jag då hade en coupé. Lycka till! |
|
|
Men just det här med kablarna då? Tycker mig se en hel del som skulle passa men antalet kablar skiljer sig 3, 5 eller 7. Vilken ska jag ha? |
|
| 7 är för elektriskt infällbara har jag för mig. Vad jag kommer ihåg hade jag 5. Om du har möjlighet skruva loss och kika, annars googla fram! | |
|
Själv lyckades jag backa av en backspegel (/fästet) på min coupé för några veckor sedan. Då blev det visserligen väldigt lätt att se hur många kablar som gick ut till kåpan. Den lackerade plastkåpan klarade sig skapligt förutom en repa så den kunde jag återanvända med en backspegel jag hittade från en bildemontering som skulle ha 5 kablar. Dubbelkollade även utrustningslistan från bilen den kom ifrån att den var svensksåld och hade cold climate-paket. Det var turligt nog plug & play, trots att den andra bilen var något år nyare. Kan tänka mig att det blir svårt att hitta ett begagnat high gloss shadow-fäste. Här t ex Länk finns regnummrer och chassinummer på bilar som delarna kommer ifrån oftast. Men jag tycker ändå att det är svårt att utröna vilka backspeglar som sitter på bilen. |
|
|
Ja det känns inte helt enkelt. Har hittat en med sju kablar och när jag sökte på bilens serienummer så framgår det att det är med elektriskt infällbara. Det har inte jag så det bör vara fem kablar då tänker jag. |
|
| Jag tror också att det är 5 kablar du ska ha. Och precis som Steifan säger så är det tyvärr svårt att hitta med det blanka Shadow line-fästet, vanliga finns det dock många av. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.