AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.226

Synpunkter på denna X5M -10

Sida 2 av 2
Mina siffror från trippmätaren eller vad det heter i min X5M var:

Snitt över tiden ca 1,8 - 1,85, då mest stadskörning men inte speciellt mycket buskörning förutom något rödljus då och då.
Långresor har jag för mig att det var typ 1,45 (kanske 1,6?) men är lite mer osäker på den siffran.

För mig spelade inte förbrukningen någon roll. Dels för att jag bara körde ca 1 500 mil per år och dels för att i relation till värdeminskningen så var skillnaden i bensinkostnad nästan obefintlig.

Kan varmt rekommendera bilen. SUV känsla med stora lastmöjligheter som man även kunde raca med när man ville det.

Enda negativa med bilen var nog att den sticker ut en del iom motorljudet. Dvs även folk som inte kan bilar förstod att det var en fet bil. Men det finns nog många som tycker att det är bra.

Har för mig att bilen som gustaf76 länkar till såldes på KVD relativt nyligen? Om jag minns rätt var det goda vitsord och inget större att anmärka på. Någon googlare med mer talang än mig kan säkert vaska fram ett fsgpris :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det stämmer att den såldes på KVD. Däremot har det gått för lång tid för att jag ska kunna hitta försäljningspriset på den.

-------
//Lövet
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Tack för din input angående verklig förbrukning smurfkungen.

@Kävlingepågen, drar din 3,0 verkligen så mycket soppa? Det är mer än min 4,6iS snittade.

Har nu pratat med säljaren på firman som säljer den bilen jag länkade till. Den ska vara i ett mycket fint skick, den är nyservad på bmw och all historik finns. Den är importerad från Italien.

Ska åka och titta på den under morgondagen.

Frågan är vad som är ett rimligt slutpris på den om allt är ok?

//Fabio
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Min är törstig. Har alltid varit det. Jag har kollat, servat, "tunat" och donat men har inte hittat ngt fel eller märkt ngn skillnad mellan mina "åtgärder".
Går att köra lite "eco" på långsträckor - då aldrig under 1.2 L/mil med 130 km/hr.

Att få M varianten att dricka vid bus förstår jag men jag trodde den drog mindre vid blandat.
Nåväl! Livet börjar vid 2.0 L/mil :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Måste ju gå att kontakta KVD för att kolla vad den blå gick för?

Lite OT men ändå
@Kävlingepågen, det var därför jag inte tvekade när jag fick ett ryck förra året och återlämnade förmånsbilen att helt plötsligt köpa en E53 att välja den större V8:an för det verkar inte som förbrukningen skiljer jättemycket mot varken 4.4 el 3.0. Dessutom har just 4.6is de helt rätta attributen och den rätta looken för just en E53 :)

@M3_Fabio jag önskar dig lycka till X5m är verkligen en grym bil!! Jag är nyfiken hur ni löser försäkringen.
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Har kollat på bilen idag och det blir ingen affär för min del. Den var i bra skick men inte superskick. Egentligen inga större saker men det var lite som fick mig att känna att det inte var nåt för mig.
Tackar för all input jag fått.
Är det nån som har nån speciell fråga varför det inte blir nåt så svarar jag gärna.

//Fabio
Hallå M3_Fabio.
Såg att bilen fortfarande var kvar hos handlaren. Saknade tydligen bl.a. backkamera, head-up och panoramatak. Var det skick, utrustning eller Italien som gjorde att det inte blev något? Och till vilket pris hade du börjat överväga köp trots bristerna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.