|
|
|
|---|---|
|
Min fina 530 vägrar starta, eller den startar och varvräknaren går upp till 500rpm, sen bluddrar den lite och dör. Den står i Linköping så det är inte jättekallt ute, 6-7 grader och jag hade inte varit ifrån bilen mer än runt en timme så den var fortfarande varm. Den har vid ett fåtal tillfällen gått lite orent vid accelleration, men det har knappt varit märkbart om man inte är petig. Är det nåt man kan göra eller är det bara att bogsera ut den till Hackefors BMW på måndag? mvh Micke | |
|
Löjligt tips, men prova att sopa till bensinpumpen. Hände samma sak med frugans bil, dunka till pumpen och "det" lossnade. Robban |
|
|
Tja, det är ju värt ett försök. mvh Micke |
|
|
låter lite som det berömda mebranet... Min bil typ man kände att den ej axxade jämt. Små vibrationer hela vägen vid acceleration. Och tomgången låg väldigt lågt då. precis över 500 varv. Och en gång då jag precis börjat köra så ryckte den och fastän jag gasade så reagerade ej motorn. |
|
|
men jag tcyker det är konstigt att det kommit så här plötslgt. Eller du har haft problem innan? |
|
|
Nej den vägrade bara starta en kväll, hade kört tidigare under dagen utan problem. Men jag har nog lokaliserat problemet till bensinpumpen, den lät otrevligt när jag hade tändningen på. Men jag har ingen möjlighet att ordna det så det fick bli bogsering till verkstad. mvh Micke |
|
|
Hade samma problem på min 528 -82, lite äldre men ändå, båda har ju soppa filter. Den betedde sig likadant och jag trodde först att det var soppapumpen för den lät konstigt, men det var det inte utan det va filtret och sörjan som rann ut när jag bytte så kan jag förstå att den inte gick. Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.