|
|
|
|---|---|
|
När jag låser bilen från fjärrkontrollen blinkar indikatorn i backspegeln snabbt i ca 10 sekunder. Detta ska ju enligt instruktionsboken vara indikering på att tycker att något är öppet, men hur hur får man reda på vad? Jag misstänker huven eller något fönster, då kupébelysningen fungerar som den ska och lampan slocknar i bagaget. Jag utgår från att larmet använder sig av samma kontakter. Jag har öppnat och stängt allt ett flertal gånger utan resultat. Finns det inget som talar om vad som är öppet, antal blink tex, eller är det bara att åka till en verkstad för diagnos? / Anders - med för mycket blink i rutan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du, det finns mycket oklara uppgifter hur larmet funkar i alla funktioner, inte ens BMW vet tydligen. Jag har vid ett par tillfällen kommit ut på en stor parkering och indikatorn lyser med ett fast sken. Bilen bredvid var borta.Upptäckte senare vid en koll från ett fönster att om någon hoppade in i en bil bredvid så slutade indikatorn normalblinka i 10 minuter(fast sken),och sedan återgå.Frågade vid tillfälle BMW men de kunde inte förklara.förmodligen är larmet så känsligt att det går "upp" på en högre säkerthetsnivå när något vibbrerar eller rör sig för nära förmodligen den inre rörelsedekorn som aktiveras eller nåt sånt. MVH Hasso |
|
Har du kontrollerat givaren till huven. Om du står framför bilen med öppen huv så sitter den ¨höger sida, framför det vänstra (set i bilens färdriktning)ventilationsfiltret. Det är en billig konstruktion som säkert kan ge felindikation. Mvh, Steaman |
|
|
HAr du orginal stereo i bilen eller rftermonterat ett annat stereo??? Vad jag har fått veta så orginal stereo har en liten s k plastbit som sticker ut där bak på stereon och den går rätt in i en avkännare. Tas stereon ut när larmet är på så går larmet igång. Men på många andra stereo finns inget sådan plastgrej där bak. Därför blinkar larmet i några sek innan den går över till fast sken. Testade detta igår på min. Jag hoppas att det är samma funktion på e39 som på e34. Jo handsfacket kan också orsaka blinkande indikator om den är inte låst. Hoppas det hjälper! Mvh Bmw 4-ever |
|
|
Har själv detta problem med att lampan lyser, har lokaliserat detta till en dörr vars servo inte gick 100% i rätt läge vid låsning. Gav därför samtliga låsservon en duvning med 556 och problemet löstes. När detta problem dyker upp kör jag låsning/öppning ngr gånger och då fungerar det ett tag igen. En tillfällig lösning men BMW har själva ingen lösning på problemet, ja inte ngn enkel i alla fall. NoFear |
|
|
Man tackar för hjälpen. Jag ska ta och kolla på lås-servona och huvkontakten i första hand. Det låter som det troligaste. Återkommer med resultaten... |
|
|
Det var kontakten till huven som spökade. Den sitter i en klen plastinfästning som spruckit så att själva brytaren hoppat loss. Går förmodligen att fixa med lite epoxy-lim. Nu är allt frid & fröjd igen. :-) / Anders |
|
|
Lysande! Har även på min bil haft detta problem ett tag, och idag kollade jag in huvkontakten enligt steamans tips ovan. Visst var det den som var boven i dramat. Tack för det! /Micke |
|
|
Kul att det var enkelt! Jag tycker som sagt att givaren till huven inte håller BMW-standard! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.