|
|
|
|---|---|
|
Beställde 20l olja (aral 5w40) den 27 april. Så här står det när jag spårar paketet, betalade direkt med visa kortet osv. 28.04.2016 20:41 Unna (DE) In transit. 28.04.2016 15:44 Hückelhoven (DE) In transit. 27.04.2016 23:50 DPD data centre, Order information has been transmitted to DPD. paketet har varit fast i Unna sen 28de april, dem flesta här inne skriver att oljan brukar stå utanför dörren efter 2-3 dagar :D Har mailat levoil och frågat vad som händer, undrar bara om nån mer varit med om att det brukar ta sån lång tid? | |
|
Brukar gå snabbt att få grejerna från Levoil tycker jag. Skulle nog själv i första hand kontakta speditören istället då oljan lämnat levoil och är på väg till dig men möjligen hamnat på villovägar. |
|
| Har du sökt med kollinummer på svenska postens hemsida? systemen synkar inte riktigt så uppdaterad information brukar finnas när den nått svensk mark genom Posten själva | |
| Sökte på DPD med parcelnummret som jag fick av levoil. Har även mailat dpd kundtjänst i Hückelhoven. Första gången man köper från tyskland, självklart ska det jävlas :D | |
| Dom kanske har slut hos den ryska leverantören :-) | |
|
...men om Levoil har skickat paketet och du kan spåra det en bit på vägen, så är det ju inte Levoils fel att paketet tar tid på sig. Möjligen kan man skylla på distributionsfirman... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Precis Johan, rubriken är lite missvisande, levoil skickade paketet dagen efter men det har fastnat i Unna. | |
| Nån som behövde lite olja i Unna till budbilarna. | |
| Prova fylla i spårnumret på Posten, DHL och UPS | |
| Enligt postnord är paketet i Hückelhoven sedan 12 dagar, spännande minst sagt. | |
|
Wohoo, äntligen! efter 3 veckor kom oljan, tips till er som ska göra oljeservice innan semesterresan, beställ oljan en månad före, har ni tur får ni den efter 3 dagar, otur efter 3 veckor :D |
|
|
Jag beställde från oljemagasinet nu sist. Beställer man innan 12 har man den dagen efter. Klockrent! Skiljde faktiskt inte mycket mot Tyskland så tänkte skit samma :) |
|
|
Brukar bara ta ett par dagar innan oljan är hemma, strular aldrig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.