|
|
|
|---|---|
|
Hej! För några veckor sen fick jag ett felmeddelande i min BMW 530d xDrive 2009. Motorlampan tändes och det stod "Increased Emissions". Livrädd som man är så fick jag panik och kollade felkoderna.. fick en felkod där det stod "Exhaust gas recirculation flow insufficent detected". Släckte koden och det va inte mer med det, men så kom det tillbaka efter några rundor med bilen och fick samma kod igen. Känner inga som helst problem med bilen under körning eller på tomgång, den går som en klocka, märker verkligen ingenting! Har skruvat bort EGR ventilen och rengjort det extremt lilla sot som satt i den, och ventilen i sig verkar fungera som den ska. Inga lösa sladdar eller söndriga slangar vad jag kan märka, men ändå så kommer felmeddelandet tillbaka efter jag har släckt koden.. förstår verkligen inte vad det kan bero på, känns inte som att det hjälper att byta ventilen då det inte verkar vara några märkbara fel på den! Är det någon som kan hjälpa mig med detta så hade jag uppskattat det otroligt mycket, minsta lilla tips eller fundering hjälper! Tack på förhand. MVH Dennis | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.