|
|
|
|---|---|
|
Tjabba! Jag är lite osäker vad som kan vara felet på min klimatanläggning. Fläkten beter sig väldigt konstigt. ibörjan när man startar bilen så fungerar allt som det ska, man kan reglera värmen,fläkthastighet osv.. Men efter cirka 5 minuter så går det inte att reglera fläkthastigheten längre, den går på fullt ös och ibland går den även upp och ner som den vill. Tacksam för svar. | |
|
Troligen det så kallade "fläktmotståndet" (benämns ibland som "svärdet") som är kass. Ett ganska vanligt fel och relativt enkelt att byta. Här är ett GDS-tips på hur man byter motståndet på E39, tror det är samma eller åtminstone snarlik lösning på E46. Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det denna? Länk |
|
|
Länk Nr. 3 Med reservation att din bil har annan del än vad min gamla E46:a hade... Knappa in dina sista sju symboler i chassinummret i realoem så kommer rätt delar automatiskt upp i sökningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Min fläkt på min 330 gjorde exakt likadant. Sen dog den helt efter nån vecka. Det är den delen Johan pekar ut. Jag bytte på min via den gör-det-själv-guiden. Inte ett problem sedan dess. Köpte min "igelkotte" via Autoteilemann.de, en Hella tror jag det var, för några hundringar. Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.