|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
Verdi |
Av nettopriset. |
|
Länk |
|
| Kan informera om att min leasingavgift sänktes ytterligare en gång nu p.g.a. minskade upplåningskostnader för BMW Finans. | |
|
Den finansiella leasingen på min Kia Optima gick ut nyligen och ÅF undrade om jag ville förlänga med annan bil. Det ville jag inte utan insisterade på att köpa loss den själv till restvärdet. Absolut, vi fixar det, men då måste vi göra en värdering först och det kostar dig 1500 kr, sa de. Värdering om jag själv ska köpa loss med ett färdigt restvärde...? |
|
Verdi |
Har du haft garanterat restvärde på den leasingen kan du antagligen bara drömma om att få köpa ut den till det priset. De skänker inte bort pengar. De tog en risk och nu vill de ha belöningen. Är det en vanlig leasing utan garanterat restvärde så ska det ju regleras och då kan man få köpa ut bilen till ett bra pris om man kommer överens och kan hålla skatteverket stången. |
| Vanlig leasing, jag har ju inte bett dem lösa ut bilen till ett underpris utan bara av Skatteverket vedertagna restprisnivåer. Hade inte denna kostnad sist jag gjorde samma sak hos samma ÅF. Ny tid, nya överraskningar... | |
|
Länk Vi kommer antagligen hoppa på detta erbjudande som BMW har på 1 serien för tillfället. Bilen kommer gå som andrabil och köras av min fru. Har själv varit skeptisk till leasing innan men tycker det klarnat en hel del när det gäller avtal etc. |
|
|
Länk |
|
|
Jag hoppade faktiskt även jag dit på en privatleasing idag. Det blev en ny Golf GT 150 hk R-design med en massa utrustning, som drag, pluspaket, värmare, metallic mm. 3.437/mån. Fick dessutom mer för vår befintliga Golf än vad jag varit erbjuden vid egen försäljning via Blocket. Det blir nästan billigare än att äga den själv har jag räknat ut med hänsyn till värdeminskningen, service, försäkring. Dessutom är det en ny bensinare med 150 hk mot vår befintliga 105 hk diesel. /Anders |
|
| Med känsla, du som sällan äger bilar särskilt länge... Räknar du med att leasingen är lika lätt att överföra som det är att sälja en bil? | |
|
Golfen är andrabil och vi har haft den i två år så inga problem för mig där. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.