|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E61 Pre-LCI 2007. Har försökt scrolla runt i iDrive men blir snart tokig, hittar inget om hur man kollar oljenivån? När jag köpte bilen så visade förra ägaren detta men jag hittar ta-mig-fan inte menyn för det? Går in på service och ser hur långt det är kvar till t.ex. bromsbelägg o microfilter o det men inget sker när jag klickar på olja? Är jag efterbliven eller vilse? Tack! | |
|
Vänster knapp längst ut på blinkers spaken sedan bläddrar du till olja har jag för mig brukar göra det medans jag kör. Man måste köra en stund innan den visar oljenivån Så är det på min e90 borde nog vara samma för dig |
|
|
På min trycker jag på "olja" med idrive knappen i servicemenyn, men menar minnas att på min X5 från -08 var oljenivån endast en illustration av en motor i en bil varpå "höjden" på det gröna i motor illustrationen är oljenivån i motorn. När dket var dax för oljepåfyllning fick jag en "varning" med texten Fyll på 1 liter olja. Så ingen "nivåmätare" som på nyare bilar jag haft i servicemenyn. Crille |
|
|
Du ska in på "Fordonsinfo" i menyn. Där får du, som Crille-Boy skriver, se en stilistid vy över motoroljan. Mätning sker genom att ha mycket tålamod... motorn måste vara varm och när du väljer valet att kontrollera oljenivån skall den stå på ett plant underlag minst i 30 sekunder. Inte den mest kundvänliga lösningen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Men bilen ska ju stå plant även om du använt oljesticka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.