|
|
|
|---|---|
|
Hej alla som optimerat sina n47 bilar. Jag är på gång snart att göra slag i saken. Har dock försökt prata med olika trimfirmor om en anpassad kurva då jag är missnöjd med att man inte får något tidigare vrid enligt de flesta effektkurvor som florerar på nätet t.ex : Länk En firma pratat med säger att det inte finns avgasenergi tidigare än så , och en firma som påstår att det visst går väntar jag på svar från hur en alternativ kurva skulle kunna se ut om man lägger vridet så tidigt det går, verkar dock dröja lite av någon anledning . kommer även köra dpf delete , så det borde även kunna göra lite bättre spool up så frågan är då till er som optimerat , upplever ni bilen något starkare än original under 1750rpm eller är det fortfarande samma trista sugmotorkaraktär på bilen? | |
|
Säger som firma nr1: Hur ska du få ökad effekt när inte turbon har möjlighet att ladda mer pga avsaknat avgasflöde? För såvitt jag vet är det i stort sett turbotycket man ökar när man trimmar n47... Jag har trimmat min N47 och kört dpf delete och jag upplever den inte som starkare under kanske 1600 rpm. Därefter börjar det bli mer och mer skillnad. Helt enligt vad man borde förvänta sig alltså. Se min tråd i denna forumavdelning för lite prestandatester. |
|
|
Kul att svaret kom precis 10min efter jag kommit hem efter en första provrundan med bilen. Blev SMO nu efter att den andra firman aldrig kom tillbaks med alternativ kurva Tycker nog ung som du angående kraften, ganska rejäl skillnad faktiskt. Det jag var mest nöjd över var det här "elastiska" turbo suget som inte fanns alls innan" sen att turbon hörs så tydligt nu , men det vet jag inte om det bara är downpipen förtjänst? |
|
|
Vad jag har läst ska det vara mest downpipen som ger ljudet. Vart köpte du din downpipe ifrån om jag får fråga? Ser nu också att du både skrivit och att jag svarat dig i min prestandatesttråd, ber om ursäkt för att jag inte kom ihåg ditt namn. Med vänlig hälsning Bo |
|
|
Den här köpte jag ... Länk Vet inte vad jag ska tycka om den ... fick svetsa om böjen innan flexröret , det var överbockat, flexröret är tvärstumt, fästet fick jag flytta ett par cm, flänsen var tät och bra iaf |
|
|
Ok. Funderade på det röret, men köpte ett annat från GT Performance istället. Kanske var lika bra, då jag inte behövde modifiera det på något sätt. Med vänlig hälsning Bo |
|
|
Nu har jag kanske inte så mycket att tillägga på huvudfrågan i tråden. Men det är som sagt svårt att få mer kraft på lägre varv då inte avgasflödet finns för turbon. Lite annat på min bil som har en 3 liters maskin och dubbelturbo där den lilla får fart ganska fort på lågvarv. Men såg att du köpt downpipe från samma ställe som jag och vart förvånad över problemen du hade. Min var över förväntan och passa på millimetern, vart förvånad över hur jäkla bra hålen passa på fästet. Flexröret på mitt var som flexrör ska vara, ganska stumt men gick med lite kraft och böja. Kör också SMO och är nöjd med min bil =) |
|
|
En liten fråga ang avgasflödet. Har två st N47 som behöver lite mer tryck. Hade VW tidigare med 1,9-motor och den fick sig en sån där fulbox som man knappt får säga att man använt.... Men iallafall blev den som en helt annan bil på låga varv. |
|
|
De som har Box är väldigt nöjda och de som inte har det säger att det är dåligt. Vilka VERKLIGA problem har uppstått? Jag är fullt medveten om skillnaden i de tekniska lösningarna så det behöver vi inte fördjupa oss i :) Sen en fråga till, kan man ladda in ny mapp genom Autocom eller carsoft själv? Har ju två st n47 som vill ha mer tryck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.