|
|
|
|---|---|
|
Hej, Köpt en bmw 530d f11, behöver dock en halvförsäkring till bilen och skulle vilja veta vad som är bäst att välja (obs inte vad som är billigast utan vilken som ni anser är bäst) har företag så vet inte om det skiljer sig mellan privat/företag, men skulle inte tro det. Extra viktigt med tanke på alla härliga hederliga medmänniskor som kommer till våra hem och stjäl inredningen. Hoppas ni har koll på läget Trevlig dag vänl | |
| Villkoren kan skilja en hel del mellan privat och företag. Jag har inget förslag på bästa försäkring, men tipsar om att kolla självrisker mm noga. Företagsförsäkringar har ofta höga självrisker, på vissa går det att välja självrisk och få premien satt därefter. Trygg-Hansa t ex tror jag har den möjligheten. | |
|
När jag skaffade bil här senast valde jag BMW Originalförsäkring med de flesta tilläggen på grund av just villkoren, självrisken på vagnskadegarantin blir 1000 kr vid skadegörelse eller djurkollision vilket känns bra. När bilen gått över 5000 mil blir självrisken för maskinskadeförsäkringen baserad på procent av skadekostnaden och det känns inte helt bra. Så när jag når 5000 mil lär jag byta till Trygg-Hansa istället. Detta då på privat tecknade försäkringar. |
|
| Jag vill också slå ett slag för BMW Originalförsäkring och/eller If. De har generellt mycket bra villkor, men är sällan eller aldrig billigast. | |
| Jag kör Aktsam som förutom att oftast vara det billigaste bolaget för mig också väl mött mina förväntningar i samband med skada. Inget tjafs eller krångel, utan de har ersatt mig som utlovat och inte varit kinkiga på vilken verkstad som måste användas m.m. | |
|
Jag har haft IF av och till. Har haft 2 skador när jag har haft IF och deras skadehantering är världsklass. Kanske viktigare än att få den allra lägsta premien. Hos IF får man också pengar sparade per försäkring och år som man är skadefri hoss dom. Kan vara bra att ha om det sedan händer något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.