AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.674

Bästa oberoende BMW-verkstaden mellan Linköping Stockhol?

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag vill hitta en verkstad som är märkesoberoende och grymma på BMW, helst runt Linköping eller Stockholm.

Nån som har nån att rekommendera?
Jag använder mig av Stjärnans Bilteknik i södra Stockholm, rekommenderas. Tidigare lämnade jag till Bil & Motorteknik i Huddinge men inte nu längre, främst pga "kommunikationsproblem", fick inga svar på mejl och inte ringde de tillbaka trots flera löften, dessutom har de blivit riktigt dyra de senaste åren, iaf vad jag hört :D
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
GW har varit med länge och levererar:
Länk
Har min inlämnad på service på PlatinumCars Norrköping/Åby idag. Får se hur det går.

Om de är "grymma" på BMW vet jag inte, men de servar Porsche, Lambo, Ferrari mm.

EB
Nu har jag inte varit där på några år eftersom jag inte äger nån BMW längre, men Hackefors Bil i Linköping Länk var bra förr iaf.

Edit:
Ok, ser att du ville ha en märkesoberoende, så då går ju Hackefors bort.
Märkligt om Garpen inte visste om Hackefors då hen verkar vara från LKPG;)

Kollade pris hos dom och de ville ha 5900:- för oljebyte i motor, låda och diff, helt ok.

Proauto i Norrköping fd Kneipbadens bil ville ha 10500:-!!!!!!!! för samma, sjukt.

EB
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Är det bara för mig som GW's hemsida inte funkar?
Hur som helst rekommenderas han starkt av mig.
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jodå, jag känner till dem, men de är ju inte direkt märkesoberoende...
Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
5900:- det lät ju som ett rån?! Allt jag hört hittills är att ett byte i lådan går på de pengarna?!

/Chip
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
GWs hemsida verkar vara gjord i flash eller liknande, funkar inte i mobil. Testa via desktop istället. Även om hemsidan är kass så är stället bra. Har testat själv.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.