|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det skiljer på värmarna eller vad som skiljer därför att: När man beställer M-paket på en diesel får man Ledlampor i dimljusen, lägger man sedan till Winterpack med värmare så försvinner dimljusen helt. Det var inte så på Pre LCI. En kompis på jobbet har en 535d-2013 (tillverkad 2012-11) och har dimljus....... Varför?? Mvh: Jonas B. | |
| Ingen skillnad på värmaren, däremot så ska dimljusinsatsen på LCI vara större och kommer för nära värmaren därför försvinner dimljusen när man beställer M-sport och värmare. När LCI kom gick det inte ens att beställa den kombinationen, det blev möjligt först ca 6 månader efter introduktionen. | |
|
Det går inte att få den kombon nu iaf. Tänkte att led ljusen var plattare och tar mindre plats. Första BMWn för min del utan dimljus sedan -82.... Mvh Jonas B |
|
|
LED-ljus drar förvisso ganska lite ström och alstrar lite värme jämfört med glödlampor. Men LED är halvledare och tål inte alls lika höga temperaturer som glödlampor gör. Därför måste de skyddas från externa värmekällor. Detta kan vara orsaken att det inte går att ha dimljus-LED tillsammans med brännaren utan att äventyra livslängden på dimljuset. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
Brynet, Syftade på att man vid LCI introduktionen inte kunde beställa värmare och M-sport tillsammans, först efter ca 6 månader lanserades möjligheten att beställa dem tillsammans men då utan dimljus. |
|
|
Bilen ser riktigt bra ut utan dimljusen. Dessutom lätt att gilla mht att M550d också saknar dimljusen... (Dimljusen har ju dessutom ingen som helst funktion att fylla...) |
|
|
Ulf530: Helt rätt ;-) håller med |
|
| Jodå, det har de visst :) Iaf jag vill köra med bakljusen tända men med släckta xenonlampor. då är enda möjligheten parkeringsljus + dimljus fram. | |
|
jsn: du har en poäng,,,,japp, skulle vilja köra utan mina led tända på dagen |
|
| Det går att koda, så bakljusen ljuser dagtid med ringarna fram. Jag kan aktivera/de-aktivera detta i nscexpert på min F11'a. | |
|
Precis som Sim säger. Nya bilarna har LED-ljus så man slipper nöta på xenon. (och att cruisa med tända dimljus känns lite 80-tal...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.