|
|
|
|---|---|
|
Min bil har inte hydraulisk styrservo utan elektrisk. När den är varm, kört långt eller så är det varmt uta, så tjuter den när jag gör lite större rattutslag, inte i ändarna på rattutslaget utan hela vägen. Om jag vrider ratten långsamt låter det inte, men om jag rattar på som vanligt på t.ex. en parkering så tjuter den som en stucken gris... Nån som har varit med om detta? | |
| Jag gör ett försök till och frågar alla kunniga på forumet... | |
| Kan det vara en ventil som inte öppnar som den borde? | |
|
Den är ju inte hydraulisk... finns nog ingen ventil? Inte ett pip om den när den är kall eller om jag vrider långsamt på ratten. |
|
| Lager i elmotorn är det enda jag kommer att tänka på när det tjuter om el | |
|
Jag försöker hitta nånstans att smörja, men det kanske inte finns. Tjuter bara när den är varm |
|
| Inte nån som har nån idé eller erfarenhet? | |
|
Nu har det lyssnats i motorrummet, det väsnas inne i styrväxeln, så den håller ju på att skära ihop! 25 papp för en ny😳, det blir att leta begagnat. |
|
|
Styrväxeln bytt, men verkstan kunde inte programmera in den, den ska in på BMW imorrn. En av mekanikerna sa: "undrar om det går"... Men det ska väl inte vara problem för BMW att göra en sån sak? Körde hem den utan servon igång, riktigt tungt, kan skippa en dag på gymmet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.