|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte skaffa mig 21" fälgar till min 645:a. Vilket ET ska det vara. Jag har hittat begagnade med följande storlekar: 21x9 ET14 255/30R21 Bakhjul 21x10,5 ET18 295/25R21. Går det med dessa tro eller blir det helt fel? | |
| Är det ingen här inne som vet? | |
|
14 Det är väl förmodligen så att en sådan fråga är så uppenbart enkel att googla så den kanske inte ens hade behövt ställas. Av den anledningen tror jag många drar sig för att svara, men inte jag, för jag har tid att googla. Jag har säkerligen ställt lika uppenbara frågor själv med jämna mellanrum så lägg ner alla tankar på att eventuellt nätmobba mig för detta inlägg. |
|
| Länk | |
|
Nej vore det så enkelt hade jag givetvis inte ställt frågan här. Självklart har jag googlat och även varit på länken du la in. När det gäller ET så har jag sett E63 med andra än ET14. Trodde inte det var samma ET när det var olika bredd på fälgarna. En del använder spacers. Om det är bra eller inte vet jag inte. Sen så är det bara tröttsamt med svar från sådana som dig med lätt otrevlig ton bakom. Trodde Autopower.se var ett forum där man kunde ställa frågor om sin BMW. Nu för tiden kan man googla fram det mesta så då menar du att man egentligen kan lägga ned sidor som denna?? Jag har varit många år på Autopower.se (med annan användare). Men kan säga att på sista tiden så har det blivit en allt mer otrevlig ton i svar på inlägg. Det finns en handfull här som ofta utmärker sig med dumma arroganta svar. Jag menar inte att du är en av dem även om ditt svar platsar i lådan för dumma svar!! Nej Autopower är nog inget för mig längre. Ska googla allt istället hädanefter. Ha det gött.. |
|
|
Ta det inte som att jag var dryg, det var absolut inte min intention. |
|
|
espla: ET handlar ju om hur långt in fälgen går i hjulhuset, ju högre ET desto längre in och ju lägre desto längre ut. För högt ET mot original och hjulet kommer att ta i någonstans i kaross eller hjulupphängning. Om du kollar på bakhjulen att det inte är någon risk att det går emot så kommer ju de fälgarna du föreslagit att fungera. Men du bör nog montera fälgarna innan du betalar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.